Aviseringar
Rensa alla

Finns inget positivt med att leva mitt liv.


Ämnesstartare

Nintendo:

Har du bankkonto på swedbank? Då ska pengarna komma automatiskt till ditt konto när du blivit 18, annars kommer det en check på posten, och så får du prata med din bank om att få pengarna in på ditt konto.

ja jag har bankkonto på swedbank:). vad händer om mamma får tag i den där checken då? Men varför måste jag prata med dem om de överförs automatiskt? :S


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

ja jag har bankkonto på swedbank:). vad händer om mamma får tag i den där checken då? Men varför måste jag prata med dem om de överförs automatiskt? :S

Vet inte om man får lösa ut den utan id osv, fast ja, hon kan antagligen få ut dem.
Men har du swedbank så ska de föras över automatiskt till dig,eftersom csn och swedbank sammarbetar.


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

va? hihi

Gör precis som det låter.


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

Vi har redan kontakt med socialen...jag har bott hos kontaktfamilj förut men de skulle aldrig hjälpa mig med att fixa egen bostad eller få egna pengar eller så....tyvärr i know it :/

Om din situation utreds och bedöms vara tillräckligt allvarlig så har de inte så mycket val, annat än att hjälpa dig. Försök igen. Kontakta dem igen och berätta hur dåligt du mår och hur illa det är.


   
SvaraCitera

Flytta hemifrån och fixa socialbidrag som en start, sedan skaffar du jobb. Sedan kan du pissa på din morsas dörr och kalla henne gammal och misslyckad.


   
SvaraCitera

Du behöver en kram helt klart [bigcheers][party]


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

annars är jag väldigt intresserad av matlagning och allt som har med mat att göra.. 🙂

Jamen kastrulllinjen har inte så höga intagningspoäng alls! Eller så börjar du direkt jobba på resturang eller liknande. Jag praoade på typ ett värdshus när jag gick i 8an och det var helt okej. Asgod gratis lunch varje dag [cool]

hetingensjälv:

Hihi vad söt du är..

[blush]Tack!


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

Hihi vad söt du är..

jag vet[cool]


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

jag vet inte vad jag ska ta mig till...jag vet att jag kommer att må bättre snart, men jag kännde att jag vill skriva av mig litegrann.[sad]

Prova Yoga, skulle göra ditt liv mycket bättre [y].


   
SvaraCitera

gå och prata med någon!

låt inte det jobbiga trycka ner dig.

Du kan inte tillåta det här ske i ditt liv! Detta är ditt liv och du bestämmer över det och du bör inte acceptera att dessa saker ingår i ditt liv.
Gå och prata ut med någon, övertyga dig själv om att du är värd så mycket mer och även om du itne har någon vän att prata med, så har du dig själv. Det kanske låter konstigt.. men jag brukar säga:

Jag är inte ensam, jag umgås med mig själv

alltså stötta dig själv, ge dig själv förlåtelse över att du har ig ungefär som om du säger förlåtelse åt en vän. Ha dig själv som vän.

försök att radera bort allt detta du inte vill ha i ditt liv och gör en ny lista, med saker du vill ha med i ditt liv och så en lista på saker som du vet är du och som du vill ha. Det kanske finns något du vill göra som du riktigt känner "ja dett är jag" och försök sen lägga upp en plan för att nå det.

För att få något måste först vara, sen göra och sen har du.


   
SvaraCitera

hetingensjälv:

kan mamma fortfarande gå och ta pengarna och ha kontroll över hur mkt som ska överöras hit och dit.. åh jag förstår inte.

Nej hon kan inte göra nånting, det är du som har full makt över dina pengar när du fyllt 18.


   
SvaraCitera

du skrev att du har bott med en kontaktfamilj tidigare, har du bra relation till dem? Är din relation med dem bättre än deras relation till din mamma? Isåfall kan du gå till dem och prata ut, allt som du har skrivit här, berätta det och visa känslor (gråt). De hade då kunnat hjälpa dig med socialen, kanske fått ett nytt boende, vad som helst.

Du verkar vara en tjej med drömmar i sitt liv, låt inte din mamma förstöra det.


   
SvaraCitera

Jag skulle gärna byta, men det skulle jag ju i för sig göra med vem som helst så [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hetingensjälv:

jag vet inte vad jag ska ta mig till...jag vet att jag kommer att må bättre snart,

Bryt kontakten med allt som lett till att det går dåligt för dig. Allting går att fixa (tro det eller ej) det gäller bara att ta ett steg i taget. Många klarar sig nätt och jämt med att bara försöka hålla ut, medan andra tar tag i sakerna på en gång.

kram på dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är iaf en heting


   
SvaraCitera