Aviseringar
Rensa alla

Finns spöken??


Ämnesstartare

Hamlet:

Det Okända på TV4+

Är tråkigt, jag föredrar Ghost Adventures eller till viss del, Ghost Hunters.


   
SvaraCitera

Jag här vid skrivbordet tror att det finns spöken, är ganska säker på att vi har minst ett här i närheten som äter pennor och saxar på nätterna och gömmer viktiga papper för mig.


   
SvaraCitera

Hamlet:

mediet Terry Evans

Läs

Terry Evans


   
SvaraCitera

ja. jag har faktiskt sett den gamla ägaren t där här huset flera gånger på nätterna

ibland besöker han mina drömmar.. creepy


   
SvaraCitera

Tror ej på spöken, men har många vänner som påstår att dom sett spöken.


   
SvaraCitera

Panda:

Läs

Det där har jag faktiskt läst, men att jag säga att han använder Cold Reading håller liksom inte.

Jag såg t.ex. ett avsnitt för ett par veckor sedan där Evans var på en restaurang. Två personer som jobbade där var med honom. Något som Evans först tog upp var en andlig aktivitet i gardiner som han tyckte att de måste ha upplevt. Han frågade personerna som bara skakade på huvudena, de hade inte sett något spöklikt med gardinerna. Innan Evans kom dit berättade dock en annan tjej från personalen att hon ett flertal gånger hade sett gardinerna dras av sig själva.

Evans sa senare att en död tjej var i närheten som hade tagit livet av sig och som var vän med någon i personalen. Killen som var med räckte upp handen. Evans meddelade då vad hon sa till honom, hon snackade om en Kanadaresa, killens intressen, något med hans trasiga stereo och en massa annat. Killen förstod allting.

Du får gärna förklara för mig hur Evans kunde veta så mycket om honom. Om hans döda vän, hans intressen, en planerad resa och trasig stereo. Han träffade rätt på allt och visste precis var någonstans och hur de hade upplevt andlig aktivitet. Och personerna som var med gav inte honom någon info, de nickade aldrig ens. Undantaget var när killen sa att han kände den döda tjejen.


   
SvaraCitera

VILL man tro på gud så finns "den?". Vill man tro på spöken så finns dem.

That's it!

Så länge det inte finns vetenskapliga bevis så finns dem inte 😛

Personligen är jag i en svår sits... Jag vet inte om jag ska tro på det onaturliga (i vettigt stadium) eller inte. Att det bla. ska finnas ställen på jorden med mer energi, och allt annat tok som uppkommer.

Så frågan bör inte ställas om det finns spöken eller inte, utom om du tror på spöken.


   
SvaraCitera

Hamlet:

magiker.

skådis menar du väl


   
SvaraCitera

Kanske, who knows liksom!


   
SvaraCitera

ingen kan ju veta och bevisa, men har man varit med om tillräckligt mycket saker som inte går att förklara på annat sätt och inte är galen på andra plan så är det lätt att tro på spöken.


   
SvaraCitera

isola:

skådis menar du väl

En skådis som kan allt om personer han aldrig träffat eller hört talas om?


   
SvaraCitera

Klart de inte finns. Finns ingen rimlig anledning till det.

Skepticism, att förutsätta att någon inte finns tills dess att det finns rimlig anledning att anta att det existerar, är den sundaste inställningen till fenomen i omvärlden.


   
SvaraCitera

ja


   
SvaraCitera

Hamlet:

En skådis som kan allt om personer han aldrig träffat eller hört talas om?

Är inte så svårt att få den informationen från andra [crazy]


   
SvaraCitera

inte enligt min världsuppfattning


   
SvaraCitera