Aviseringar
Rensa alla

Firefox vs Chrome


Ämnesstartare

Detta är en omröstning enbart för dom som testat både och och använder något utav dom. Jag vet att det finns andra webläsare och att det till och med finns stackare som än idag kör IE, ingen idé att påpeka det.

Min erfarenhet: Bytte till Chrome för några veckor sedan när en firefox uppdatering var helt... ja, vet inte ens vad jag ska använda för ord att beskriva det, men allmänt dålig. Firefox blev segt, flash strulade och när jag kollade upp lösningen var svaret att gå tillbaka till en äldre version av flash. Fick tipset om chrome, sagt och gjort - chrome känns överlägset firefox tycker jag.

Chrome är snabbare och stabilare. Eller ja, det sista kändes inte firefox stabilt alls om jag ska vara ärlig... Med firefox hände det ibland att en sida kunde ta evigheter att ladda - såvida man inte tryckte uppdatera, då funkade det direkt, detta slipper jag med chrome. Jag kunde i vissa lägen inte öppna nya flikar med ctrl+t, exempelvis om den aktiva fliken var facebook. Antar att det hade med problemen med flash att göra. Det slipper jag i alla fall med chrome.

Var för övrigt förvånad över hur vänlig övergången var med att importera favoriter, sparade lösenord, etc. etc.

Har du gått från firefox till chrome eller kanske vice versa? Varför?


   
Citera
Ämnesstartare

Storchen84:

Firefox är bättre (Du röstade på detta alternativ)

pga bättre klickhjul-scrollfunktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Chrome är bättre (Du röstade på detta alternativ)

pga så smidigt det kan bli, har ej nytta av andra funktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Chrome är bättre (Du röstade på detta alternativ)

Firefox var bra en gång i tiden men nu är det chrome som regerar [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Chrome är bättre (Du röstade på detta alternativ)

Det S3ON sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol, måste komplettera med kön och ålder om jag ska kunna rösta, wtf 🙁

Karen Eliot:

pga bättre klickhjul-scrollfunktion

Hmm, har ej testat detta än, men touchpad-scrollen funkar lika bra i båda tycker jag.

S3ON:

har ej nytta av andra funktioner

Vet inte riktigt vad du syftar på för andra funktioner, tyckte firefox var smidigt och simpelt också. Enda jag ens haft i båda är adblock, är liksom det enda som behövs.

[love]


   
SvaraCitera
mynona

Chrome är egentligen bättre men Firefox är mer stabilt. Jag har haft Chrome och älskade den, men den kraschade/dylikt medan Firefox kanske är lite sämre men alltid går att lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Chrome är bättre (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Jag är en efterbliven liten mupp som är fast med le old school internet explorer.
Bild på mig o mitt crew med internet explorer.

flyingbitches.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Chrome är egentligen bättre men Firefox är mer stabilt.

Tyckte detta var lite småkul, då min erfarenhet varit raka motsatsen. Firefox pajade både på min stationära (windows 7) och min bärbara (windows vista, om nu OS har någon betydelse) i samband med den uppdateringen... Paja gjorde det inte, men ja, blev ostabilt. För att inte nämna att Firefox krävde mycket mer av processorn också än chrome - vid flash-spel i alla fall...

MissJanuary:

Bild på mig o mitt crew med internet explorer.

HAHAHAHAHAHAH hoppades att folk skulle ta internet explorer-alternativet med glimten i ögat i stället för att ta illa upp[bigsmile]

Men då måste jag fråga det jag undrar om alla IE-användare... varför IE? Har du testat något av dom andra? Om du nu har det, vad fick dig att gå tillbaka till IE? Om inte tycker jag att du ska testa dom två tråden handlar om, är väl dom två mest använda i dagsläget... tror jag.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

vet inte riktigt vad du syftar på för andra funktioner

möjligt att det har förändrats de senare åren då, har använt chrome nu sedan det lanserades iaf och tycker det går betydligt snabbare & är smidigare än andra webbläsare jag har provat.. ser ingen poäng i att testa på nåt annat för tillfället. [smile]


   
SvaraCitera
mynona

Storchen84:

Tyckte detta var lite småkul, då min erfarenhet varit raka motsatsen. Firefox pajade både på min stationära (windows 7) och min bärbara (windows vista, om nu OS har någon betydelse) i samband med den uppdateringen... Paja gjorde det inte, men ja, blev ostabilt. För att inte nämna att Firefox krävde mycket mer av processorn också än chrome - vid flash-spel i alla fall...

Nå, tyckte det där lät småkul då min erfarenhet är raka motsatsen. Men så är jag en utpräglad bimbo vad gäller just datateknik [love]

Jag kommer antagligen att skaffa Chrome igen, men jag kommer aldrig att använda enbart den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Firefox är bättre (Du röstade på detta alternativ)

Har inte använt chrome överdrivet mycket men kändes bara som en lam kopia av firefox för mig. [sad]


   
SvaraCitera

Storchen84:

varför IE? Har du testat något av dom andra? Om du nu har det, vad fick dig att gå tillbaka till IE? Om inte tycker jag att du ska testa dom två tråden handlar om, är väl dom två mest använda i dagsläget... tror jag.

Min kära acer, nivet en såndär liten sak, blir helt kafjaköeföekfnö när jag ska ladda ned något, så är stuck with IE [cry] men, har på min andra computer både chrome & mosilla, gillar nog sistnämda mest.. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

pga bättre klickhjul-scrollfunktion

klick med scrollen för att öppna ny flik? finns i chrome också


   
SvaraCitera