Aviseringar
Rensa alla

Fixering


Musicc
Ämnesstartare

Jag känner en person som lätt blir fixerad vid saker. Jag har tänkt på det ett tag och känner att det inte är normalt. Hon blir lätt besatt av saker, om hon tillexempel sett en film hon tyckte var bra ser hon den igen flera gånger och pratar om filmen flera dagar efter. Om hon tillexempel lyssnar på en låt MÅSTE hon alltid skriva ner en text av låten på ett bord, en vägg, eller ett papper ( tvångstankar? ). Om man också pratat om något, kan hon skriva ner random ord man sagt på tillexempel ett bord. Hon ska alltid upprepa samma sak flera, flera gånger även månader efter det hänt. Hon ska alltid ha jättemycket uppmärksamhet också. Hon kan prata helt normalt med en, sen helt plötsligt kommer någon annan in i rummet som hon inte känner så bra och hon börjar prata jättehögt och hon börjar prata om typ när hon tillexempel ramlade i trappan medans hon kollar sig omkring för att se om någon lyssnar osv. Jag känner bara att hon inte är " normal ", vad normal nu är. Jag har funderat på tvångstankar, men det känns som att hon har något mer. Känner ni någon som är såhär? 


   
Citera

bli arg


   
SvaraCitera
reben

haha exakt så var jag i högstadiet


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

df rqp:
bli arg

Vadå bli arg?Förvirrad


   
SvaraCitera

Musicc:

Vadå bli arg?Förvirrad

du ska väl bli arg så de slutar vara sådär

säg "tror du inte vi genomskådar det eller" och sånt


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

reben:
haha exakt så var jag i högstadiet

Haha jaså, kanske är något normalt ändå. Har bara alltid haft en känsla av att något inte är riktigt helt normalt med henne 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

df rqp:

du ska väl bli arg så de slutar vara sådär

säg "tror du inte vi genomskådar det eller" och sånt

Men det känns ju taskigt för tänk om hon verkligen har något psykiskt fel så hon inte kan rå för det. Men visst är det väldigt irriterande ibland :/


   
SvaraCitera

Musicc:

Men det känns ju taskigt för tänk om hon verkligen har något psykiskt fel så hon inte kan rå för det. Men visst är det väldigt irriterande ibland :/

hon är patologiskt uppmärksamhetssökande o snyltar på andras bedrifter, det är dåligt karaktärsdrag... du kan väl bli arg fast hon är psykiskt sjuk. alla som gör fel är ju per definition psykiskt sjuka.


   
SvaraCitera

ibland måste man vara lite arg, är dock dålig på det själv så kanske bara pratar med mig själv  nu egentligen


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

df rqp:

hon är patologiskt uppmärksamhetssökande o snyltar på andras bedrifter, det är dåligt karaktärsdrag... du kan väl bli arg fast hon är psykiskt sjuk. alla som gör fel är ju per definition psykiskt sjuka.

Snyltar på andras bedrifter? Hurdå Tardig


   
SvaraCitera

Musicc:

Snyltar på andras bedrifter? Hurdå Tardig

Musicc: om hon tillexempel sett en film hon tyckte var bra ser hon den igen flera gånger och pratar om filmen flera dagar efter. Om hon tillexempel lyssnar på en låt MÅSTE hon alltid skriva ner en text av låten på ett bord, en vägg, eller ett papper


   
SvaraCitera
reben

Musicc:

Haha jaså, kanske är något normalt ändå. Har bara alltid haft en känsla av att något inte är riktigt helt normalt med henne 

kanske inte heller är riktigt helt normal då he he xD


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Juste, kan tillägga att hon är deprimerad. Om det nu spelar någon roll. Är det inte vanligt att tillexempel tvångssyndrom kommer med depression och annat? 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

reben:

kanske inte heller är riktigt helt normal då he he xD

Haha Blink


   
SvaraCitera

df rqp: bli arg

Arg OK!


   
SvaraCitera