Aviseringar
Rensa alla

Fjortisar, titta hit!


Ämnesstartare

internet:

ett grupptryck är inte ett grupptryck bara

fair enough, men då skulle jag vilja hävda att det finns bra och dåligt grupptryck där ovanstående är utmärkt exempel på dåligt grupptryck. att följa samhällets normer och lagar ser jag inte som något problem men sjunker man till en "fjortisnivå" så är man värre än skabb.

internet:

förstår inte varför du tvunget måste poängtera att de är "sämre", och varför du måste bajsa snett.

men är de inte sämre? jag vill bara ha klarhet i denna enigmatiska fråga.

nu vill jag inte diskutera om du tycker deras beteende är normalt eller inte utan jag vill lära mig av er så ni som tänker skriva något annat än att besvara frågorna kan ju skippa det tack.


   
SvaraCitera

Fjortisar kan tydligen inte börja en mening med stor bokstav hihihihihi.


   
SvaraCitera

noboundaries1:

att följa samhällets normer och lagar ser jag inte som något problem men sjunker man till en "fjortisnivå" så är man värre än skabb.

nej, man befinner sig bara i en annan social kontext än vad du gör.

noboundaries1:

men är de inte sämre? jag vill bara ha klarhet i denna enigmatiska fråga.

varför skulle de vara sämre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

1. vad är det som lockar er att samlas vid tåg/busstationer och dylikt där ni frodas som ett gäng rövare som inte fått mat på månader? Är det så att ni har fått upp en förkärlek för tåg och bussar och beundrar deras konstruktion eller vad är det som egentligen lockar?

tänkte på det häromdagen! tänkte att det måste vara stället där man ser mest nytt folk komma med bussarna etc, iaf här jag bor i en liten stad, lite aCtIoN liksom


   
SvaraCitera

Lounge fact:

tänkte på det häromdagen! tänkte att det måste vara stället där man ser mest nytt folk komma med bussarna etc, iaf här jag bor i en liten stad, lite aCtIoN liksom

Och så kan dom tigga cigg från förbipasserande[mad] fyfan vad jag hatar fjortisar! Fast sammhället hade inte varit likadant utan dom och jag hade sett sämre ut jämfört med andra.

noboundaries1:

4. Blir inte era föräldrar oroliga när ni är ute till klockan 4-5 och däckar i diverse buskage och trappor?

Jag hade blivit det... Jävla idioter de är!!!

noboundaries1:

2. Varför går ni runt med blickar som gör att ni framstår som att ni skulle vilja ha fyra mandingokukar samtidigt i munnen? Kommer denna apokryfiska min, automatisk vid övergången från "barn stadiet"?

Dom vill ha det. Uppmärksamhet är A och O i deras liv. Får dom inte det så slampar dom till sig ännu mer och har sex med en kille som dom sen stämmer för våldtäkt och så får dom vara med i aftonbladet...


   
SvaraCitera

Dennis:

Dom vill ha det. Uppmärksamhet är A och O i deras liv.

de är knappast ensamma om att vilja ha uppmärksamhet. negativ uppmärksamhet är enligt många bättre än att tigas ihjäl, och det känns ganska absurt att som någon som (antagligen) får tillräckligt med uppmärksamhet sitta och döma ut människor som upplever att de inte får det som svaga individer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Och så kan dom tigga cigg från förbipasserande[mad] fyfan vad jag hatar fjortisar! Fast sammhället hade inte varit likadant utan dom och jag hade sett sämre ut jämfört med andra.

äää orkar inte bry mig [crazy] de växer väll till sig såsmåningom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

äää orkar inte bry mig de växer väll till sig såsmåningom

ser du dig själv i dem, när du var i deras ålder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

de är knappast ensamma

kan du dra? ingen vill ha dina predikan om vad som är rätt eller fel. det finns säkert många trådar under etik och moral där du kan stå och predika.


   
SvaraCitera

noboundaries1:

ser du dig själv i dem, när du var i deras ålder?

tycker det är konstigt att inte alla till viss del gör det. även om man inte hängde på kiosken och rökte så testade man sig fram genom olika övertygelser om vem man som person 'är' och när man blir äldre blir denna sida något mer mångfacetterad, det vill säga man passar in bättre i olika situationer, och kan förhålla sig annorlunda till sin omvärld beroende på omständigheterna.


   
SvaraCitera

noboundaries1:

kan du dra? ingen vill ha dina predikan om vad som är rätt eller fel. det finns säkert många trådar under etik och moral där du kan stå och predika.

predikar inte, försöker lära er något om hur man blir 'sig själv' bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

ser du dig själv i dem, när du var i deras ålder?

nä, jag var väll inte världens helgon, söp mycket och så men kom hem i tid om det var avsatt. var nog en normal tonåring bara. var i bra umgängen och så, iaf närmaste vännerna. är väll det som är det betydande i huruvida man blir fjortis eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sedan ljög man väll mycket om att "sova över" när man var ute och festade hela natten men jag har fortfarande alltid kunnat ta ansvar över mig själv och mina föräldrar har litat på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

1. varför är det så att du inte har något liv och suger?

haha varför så sur senaste tiden? :(, älskade gamla dig!

internet:

text

o nu ser jag att du är seriös också :O

internet:

även om man inte hängde på kiosken och rökte så testade man sig fram genom olika övertygelser om vem man som person 'är'

är typ där nu! trots att jg är 23. men tillät mig aldrig vara fjortis. behöver vara fjortis känner jag. o mår bra av det. fast är inte fullbodad fjortis som TS skriver om. men jag skulle nog må bra av att få vara sådan :/, tror inte det funkar i o med min ålder


   
SvaraCitera

oktoberbarn:

haha varför så sur senaste tiden? :(, älskade gamla dig!

har haft ett par sjukt dåliga dagar :- (

oktoberbarn:

är typ där nu! trots att jg är 23.

jag tror inte att man kommer ifrån det här någonsin, faktiskt. bara att man blir säkrare hela tiden, men aldrig riktigt 'fri' ifrån att testa sig fram. och det är väl ganska tur, också, egentligen.

släpp loss det är okej.


   
SvaraCitera