Aviseringar
Rensa alla

Fl studio 9 ihop med keyboard?


Ämnesstartare

Nu är det ju så att jag hade tänkt och köpa en keyboard eller så kallad klaviatur. Men då är min fråga, Om jag te.x ska göra en låt. Sen det jag spelar på keyboarden, kommer dom tonerna som jag spelade på keyboarden in i fl studio? Eller måste jag göra allt det i fl studio för hand?


   
Citera

W3zzX:

Nu är det ju så att jag hade tänkt och köpa en keyboard eller så kallad klaviatur. Men då är min fråga, Om jag te.x ska göra en låt. Sen det jag spelar på keyboarden, kommer dom tonerna som jag spelade på keyboarden in i fl studio? Eller måste jag göra allt det i fl studio för hand?

Du har alltså tänkt köpa ett MIDI-klaviatur. När du spelar på ett MIDI-klaviatur måste man ha den kopplad till en enhet som genererar ljud( i ditt fall någon VSTi-plugin i FL-studio). Det är bara att koppla MIDI-klaviaturet till dator och kolla inställningarna i FL Studio under MIDI. Tangenterna som du sedan trycker ner när du spelar kommer ploppa upp som noter i Piano rollen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar tackar så mycket. Har en fråga till som jag glömde att skriva. Måste jag ha ett extra ljudkort som jag ska koppla in Klaviaturen --> Extra ljudkortet --> sedan in till datorn? Eller är det bara att koppla in direkt till datorn? Tack iallafall för att jag fick svar på min första fråga. 🙂


   
SvaraCitera

W3zzX:

Tackar tackar så mycket. Har en fråga till som jag glömde att skriva. Måste jag ha ett extra ljudkort som jag ska koppla in Klaviaturen --> Extra ljudkortet --> sedan in till datorn? Eller är det bara att koppla in direkt till datorn? Tack iallafall för att jag fick svar på min första fråga. 🙂

Nej det behövs inte, ett modernt MIDI-klaviatur ska bara gå att koppla in i USB-uttaget i alla fall gör mitt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, jag tackar så mycket för svaren. 🙂


   
SvaraCitera