Aviseringar
Rensa alla

FLASH: Inga kvinnor dog under terror massaken?


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Lonesome Sparrow:
vilken otroligt dålig koll du verkar ha och vilka konstiga antaganden du för fram.

Det var ju så, ingen kvinna dödades? Vet inte vad för antaganden du tänker på.


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Inte min ide faktiskt, men blev ganska övertygad av detta.

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/cancer-is-best-death-so-dont-try-to-cure-it-says-doctor-9952361.html?cmpid=facebook-post

är du medveten om att det finns över 200 olika cancertyper och att alla är helt olika+att det är helt individuellt hur man klarar sig? känns jätterespektlöst för mig med närstående som har cancer, som kan dö ungefär när som helst, att du uttrycker dig såhär. du borde tänka en extra gång innan du skriver. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

amsi:

är du medveten om att det finns över 200 olika cancertyper och att alla är helt olika+att det är helt individuellt hur man klarar sig? känns jätterespektlöst för mig med närstående som har cancer, som kan dö ungefär när som helst, att du uttrycker dig såhär. du borde tänka en extra gång innan du skriver. 

Jag förstår nu när du säger det att det kan uppfattas som respektlöst. Döden är ett känsligt ämne som man måste kunna tala kring olika attityder man har till den? Min målsättning var att diskutera attityder till döden inte att vara respektlös om det går att undvika. 


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Jag förstår nu när du säger det att det kan uppfattas som respektlöst. Döden är ett känsligt ämne som man måste kunna tala kring olika attityder man har till den? Min målsättning var att diskutera attityder till döden inte att vara respektlös om det går att undvika. 

det handlar inte om döden, det handlar om att du generaliserar jävligt okänsligt kring cancer, "det är ett bra sätt att dö på för då har man tid att ta farväl". om du vill undvika att vara respektlös kan du tänka till en extra gång innan du uttrycker dig, samt försöka se saker ur andras perspektiv. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

amsi:

det handlar inte om döden, det handlar om att du generaliserar jävligt okänsligt kring cancer, "det är ett bra sätt att dö på för då har man tid att ta farväl". om du vill undvika att vara respektlös kan du tänka till en extra gång innan du uttrycker dig, samt försöka se saker ur andras perspektiv. 

Mot bakgrund av den nyanserade kunskap du har om cancer, så givetvis så är det då generaliserande. Sedan är jag kass på att se saker ur andras perspektiv, som du säkert vet, det är betydligt lättare när man får det berättat för sig hur andra tänker. Och jag ska försöka sätta mig in i ditt och andra i din situations perspektiv nu när du påpekar det. 

Det känns ganska onödigt för mig att vidare kommentera mitt påstående, med risk för att fortsatt uppfattas som respektlös. 


   
SvaraCitera

"Ha tid att säga hejdå"= en lång och plågsam död.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

"A female police officer has reportedly died of her injuries after she and a colleague were shot in southern Paris this morning, less than 24 hours after the gun attack on the satirical magazine Charlie Hebdo."


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Mot bakgrund av den nyanserade kunskap du har om cancer, så givetvis så är det då generaliserande. Sedan är jag kass på att se saker ur andras perspektiv, som du säkert vet, det är betydligt lättare när man får det berättat för sig hur andra tänker. Och jag ska försöka sätta mig in i ditt och andra i din situations perspektiv nu när du påpekar det. 

Det känns ganska onödigt för mig att vidare kommentera mitt påstående, med risk för att fortsatt uppfattas som respektlös. 

då är det bättre att fråga istället för att anta! bra!! 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

det säger mer om jämställdheten på den berörda redaktionen än i Frankrike som helhet. Men nu har ju tråden kommit att handla om annat istället.


   
SvaraCitera
mynona

Elsa Cayat var kvinna och dödades i attentatet. 

Kanske uppfattade de inte att Corinne var tecknare på kontoret


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Cancer är väl det ända som skulle kunna vara bättre sätt att dö på

så du har rätt dålig koll på cancer förstår jag.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

har närstående med cancer men tog inte ett dugg illa upp eftersom jag vet vilket plan du vill diskutera det på, stå på dig asha


   
SvaraCitera