Aviseringar
Rensa alla

Flasha wii


Ämnesstartare

Hej! Finns det någon här som vet hur man gör för att flasha sitt Nintendo Wii så att man kan spela spel från USB-minne? Har sökt runt på Google men många av guiderna är på engelska och verkar väldigt komplicerade. Kan du skriva en egen snabbguide kanske? Seriös hjälp uppskattas! [smile]


   
Citera

Finns säkert någon gudie på youtube. Men var försiktig och ge dig inte in på någonting som du inte förstår när det gäller att flasha. Lätt att bricka hela enheten om man gör fel.


   
SvaraCitera

Är du bra på att löda?
Om nej, låt bli.

Annars finns det väl ställen som gör det åt en? Så dyrt borde det inte vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Finns säkert någon gudie på youtube. Men var försiktig och ge dig inte in på någonting som du inte förstår när det gäller att flasha. Lätt att bricka hela enheten om man gör fel.

Allt verkar vara på engelska och då blir det ännu svårare att "råka" göra fel.

Myksa:

Är du bra på att löda?
Om nej, låt bli.

Annars finns det väl ställen som gör det åt en? Så dyrt borde det inte vara.

Har inte tänkt chippa, utan endast flasha. Det räcker väl för mitt ändamål att spela spel från USB?


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Tack! Ska läsa den och se om jag vågar försöka. Jag hade gärna låtit någon kunnig göra det, men det billigaste jag sett har varit för 499 kr och det är ju nästan hälften av vad hela konsolen kostar...

Var bor du?

Ser privatpersoner i mitt län som gör det för 200kr på Blocket. Egentligen är det ju en ganska simpel procedur så tror inte man behöver värsta chipverkstaden. Har en person gjort det felfritt fem gånger krävs det mycket för att misslyckas en sjätte gång.

Vet inga bra svenska guider. Wiiforumet.se verkar haft en del men sidan verkar nere atm. Dessutom är själva installationen på engelska så ifall du är väldigt osäker på språket hade du nog verkligen behövt punkt för punkt.

Ifall det är något speciellt steg du tycker verkar särskilt svårt kan jag kanske ge lite råd men jag har bara slaviskt följt guide punkt till punkt när jag gjort det och är egentligen inte speciellt haXXXor.


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Kan du skriva en egen snabbguide kanske?

Är du för trög för att klara av att läsa enkel teknisk dokumentation ska du inte ge dig in på att flasha din hemelektronik under några som helst omständigheter, om du inte är helt OK med den 98-procentiga risk du löper att permanent konvertera din pryl till en ovanligt dyr brevpress på grund av att du läste fel/inte förstod instruktionerna/struntade i att läsa ordentligt/klantade dig i allmänhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:

Var bor du?Ser privatpersoner i mitt län som gör det för 200kr på Blocket. Egentligen är det ju en ganska simpel procedur så tror inte man behöver värsta chipverkstaden. Har en person gjort det felfritt fem gånger krävs det mycket för att misslyckas en sjätte gång.Vet inga bra svenska guider. Wiiforumet.se verkar haft en del men sidan verkar nere atm. Dessutom är själva installationen på engelska så ifall du är väldigt osäker på språket hade du nog verkligen behövt punkt för punkt.Ifall det är något speciellt steg du tycker verkar särskilt svårt kan jag kanske ge lite råd men jag har bara slaviskt följt guide punkt till punkt när jag gjort det och är egentligen inte speciellt haXXXor.

Bor i Göteborgsområdet och har inte hittat något där, men du kanske är bättre på att söka? Det är egentligen inte själva språket jag har svårt för, men alla dessa olika steg av program som jag inte ens vet vad det är för något gör mig ganska förvirrad. Hur lång tid tog det för dig att fixa detta och vad behöver man egentligen? Räcker det med ett USB-minne för något extern hårddisk har jag tyvärr inte. [smile]


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Bor i Göteborgsområdet och har inte hittat något där, men du kanske är bättre på att söka? Det är egentligen inte själva språket jag har svårt för, men alla dessa olika steg av program som jag inte ens vet vad det är för något gör mig ganska förvirrad. Hur lång tid tog det för dig att fixa detta och vad behöver man egentligen? Räcker det med ett USB-minne för något extern hårddisk har jag tyvärr inte.

Ett USB-minne räcker för några spel. Efter att ha skrubbat dvd:en (tagit bort överflödigt utrymme) ligger de flesta spelen mellan 0.5-4 gb så en usbsticka på 16-32gb räcker ganska långt.

Hittade en person på blocket i GBG som tar 200kr för att modda ditt wii. Jag kan PM:a länken. Vet inte hur pass seriös personen är men det är egentligen inte speciellt svårt så tvivlar på att han gjort det ifall han inte lyckats med det tidigare.

Det tog kanske 30-40 minuter för mig att fixa det och det man behöver är ett SD-kort, en dator och ett Wii i princip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:

Ett USB-minne räcker för några spel. Efter att ha skrubbat dvd:en (tagit bort överflödigt utrymme) ligger de flesta spelen mellan 0.5-4 gb så en usbsticka på 16-32gb räcker ganska långt. Hittade en person på blocket i GBG som tar 200kr för att modda ditt wii. Jag kan PM:a länken. Vet inte hur pass seriös personen är men det är egentligen inte speciellt svårt så tvivlar på att han gjort det ifall han inte lyckats med det tidigare.Det tog kanske 30-40 minuter för mig att fixa det och det man behöver är ett SD-kort, en dator och ett Wii i princip.

Tack så mycket för dina svar! Du får jättegärna PM:a mig länken så får vi se om det kan vara något [smile]

När du säger SD-kort, menar du ett sådant större som man ofta har i en kamera eller går det bra med ett sådant mindre som man har i mobilen? Det finns ju så att man kan sätta det i en adapter och då blir det lika stor storlek som ett SD-kort.


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Tack så mycket för dina svar! Du får jättegärna PM:a mig länken så får vi se om det kan vara något När du säger SD-kort, menar du ett sådant större som man ofta har i en kamera eller går det bra med ett sådant mindre som man har i mobilen? Det finns ju så att man kan sätta det i en adapter och då blir det lika stor storlek som ett SD-kort.

Ja, gör det nu. Du får väl helt enkelt höra av dig till honom och se om han är seriös. Jag har ju verkligen ingen aning.

Båda funkar såvitt jag vet (har bara använt stora dock).


   
SvaraCitera

Vi hjälper dig inte med olagligheter här.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera