Forumet - Flashprogrammerare, se hit

Flashprogrammerare, se hit

70 0 17
Om man gör ett spel, ett plattform, och ritar ut banan med hjälp av bilder. Banan är längre än skärmen.

Vad är effektivast av dessa:

1.
Rita ut alla bilder på ett movieklipp och panorera hela movieklippet.

2.
Enbart rita ut de bilder som syns och panorera hela movieklippet. (Här tillkommer ju massa ritprocesser, gör dem det effektivare eller mindre effektivt?)

3.
Rita ut alla bilder som syns och panorera alla bilder var för sig. (Här tillkommer ritprocesser och förflyttningsprocesser, men blir det mindre effektivt eller effektivare?)

Vet inte hur flash jobbar!

Spana också in:

Att rita upp allt på en stor bild och sedan panorera den är bara snabbare om:
1. du har tillräckligt mycket kontroll över den underliggande implementationen för att se till att bilden ligger i en enda textur, på en enda polygon;
2. bilden faktiskt ryms på texturen;
3. bilden faktiskt renderas som en texturerad polygon; och
4. hela texturen får plats i videominne.

Jag är relativt säker på att inget av de villkoren håller i Flash.