Aviseringar
Rensa alla

Fler allmänna platser ska bli rökfria


Gamlefarbror Pastill:
vill se studier på hur jävla hemsk tobaksröken egentligen är jämfört med avgaserna från bilar, tippar att det är en fet jävla non-issue och att anti-rökare bara är gnällspikar som söker tydliga syndabockar

Bara för att avgaserna är farliga tycker jag inte att en ska behöva acceptera passiv rökning.


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:
vill se studier på hur jävla hemsk tobaksröken egentligen är jämfört med avgaserna från bilar, tippar att det är en fet jävla non-issue och att anti-rökare bara är gnällspikar som söker tydliga syndabockar

även om de är precis lika farliga så är det väl bra om en av dem minskas?


   
SvaraCitera

time: Jättebra! (ickerökare)

Skönt.


   
SvaraCitera
mynona

Tycker rökeri ser snyggt ut men stinker frånstötande, accepterar det fullt ut från vänner men ser gärna att jag slipper stanken från personer jag ej har ömhetskänslor för. 


   
SvaraCitera

om man inte jämför så resulterar det ju bara i att fördomarna vinner, tobaksröken pekas ut som farlig eftersom den drabbar eller besvärar mer akut och eftersom tobak associeras med dålig moral och är poänglöst etc. och så förbjuder man rökning på olika platser, samtidigt som man tycker bilar är mer ok med hänvisning till nåt slags nyttotänkande, trots att vi kör alldeles för mkt singel o för mkt bil öht och trots att bilavgaser antagligen är ett större folkhälsoproblem.

sådan lagstiftning är feg, skenhelig, orättvis och förtryckande.


   
SvaraCitera
mynona

Bryr mig inte om ifall det skadar min hälsa att inhalera andras rök, men välkomnar att det blir svårare för personer jag gillar att skada sin hälsa


   
SvaraCitera

ni kan väl inte mena att statens uppgift ska vara att blidka de som klagar mest, oavsett hur sanningsenliga/befogade klagomålen är? 

bara moralism, förakt o tisseltassel alltihop


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill: samtidigt som man tycker bilar är mer ok med hänvisning till nåt slags nyttotänkande, trots att vi kör alldeles för mkt singel o för mkt bil öht och trots att bilavgaser antagligen är ett större folkhälsoproblem.

Men det finns ju hur många föreningar och myndigheter som helst som lobbar för höjd bensinskatt, gratis kollektivtrafik, utökade buss/tåg/spårvagns/tunnelbanelinjer. De lägger fram förslaget nu trots att de haft uppdraget på sitt bord sedan 2012.


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:
vill se studier på hur jävla hemsk tobaksröken egentligen är jämfört med avgaserna från bilar, tippar att det är en fet jävla non-issue och att anti-rökare bara är gnällspikar som söker tydliga syndabockar

Min hals brukar bli irriterad av den minsta tobaksrök jag andas in


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill: anti-rökare bara är gnällspikar som söker tydliga syndabockar

Du har inte astma va?


   
SvaraCitera

nä, men jag är överkänslig mot projektioner, orättvisa och hjärndött groupthink. får svårt att andas av antirökningslobbyn och deras förnumstighet. förbjud antirökning på allmän plats. jag är en person som har upplevt någonting.


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:
nä, men jag är överkänslig mot projektioner, orättvisa och hjärndött groupthink. får svårt att andas av antirökningslobbyn och deras förnumstighet. förbjud antirökning på allmän plats. jag är en person som har upplevt någonting.

Gamlefarbror Pastill:
nä, men jag är överkänslig mot projektioner, orättvisa och hjärndött groupthink. får svårt att andas av antirökningslobbyn och deras förnumstighet. förbjud antirökning på allmän plats. jag är en person som har upplevt någonting.

Är väl bra att man gör det svårare att hålla på med nåt som i grunden ofta beror på eller iaf börjaf med group think (röka).


   
SvaraCitera

nej, det är inte bra att förbjuda något bara för att någon har förstått att detta något kan vara skadligt.


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:
nä, men jag är överkänslig mot projektioner, orättvisa och hjärndött groupthink. får svårt att andas av antirökningslobbyn och deras förnumstighet. förbjud antirökning på allmän plats. jag är en person som har upplevt någonting.

Du talar mot grupptryck men för rökning?


   
SvaraCitera

nej, jag talar inte för rökning. att vara emot statlig hygienisk detaljreglering är inte att förespråka dåliga vanor - det är att underkänna ogenomtänkt politisk metodik.


   
SvaraCitera