Aviseringar
Rensa alla

Fler kvinnor än män pluggar vidare


NEMI
 NEMI

tjejer får ju under hela sin uppväxt itutade att dom ska vara duktiga och plugga hårt för det är vad som är bra, klart motivationen att plugga vidare blir högre då liksom..

ska plugga vidare själv... trotts att jag för länge sedan tröttnat på akademiska studier helt.. men bättre än att inte göra något alls om dagarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: de ska plugga för att kunna forma sina egna liv bättre

håller fortfarande inte med. 

ganska subjektivt det där 


   
SvaraCitera
mynona

S3ON:

håller fortfarande inte med. 

ganska subjektivt det där 

klart det är subjektivt. vad är inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: men det är lättare/dvs bättre om man har det redskap en utbildning ger.

anser att du tänker ganska själviskt här  


   
SvaraCitera
mynona

S3ON:

anser att du tänker ganska själviskt här  

visst inte. som jag ser det är alla i sin fulla rätt att göra vad de än vill. jag vill helst inte bli inblandad i någon annans liv om jag kan slippa. om det inte är ömsesidigt önskat förstås. 
är i egenskap av autodidakt och blivande mentalpatient/uteliggare inte rätt person att försvara ambitionen heller. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag tror att det där med plugg är lite ivägen för somligas manlighetsideal i exempelvis mitt gamla Dalarna, troligtvis är det mindre chans att du har en studietradition i släkten parat med färre jobb av den typ du behöver högskolepoäng också.

I finland blev vi kallade bögar för att vi valde natur/sam istället för yrkesinriktade gymnasium lol. 

Men vi behöver trots det byggare, rörmokare osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antipluggkultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

visst inte. som jag ser det är alla i sin fulla rätt att göra vad de än vill. jag vill helst inte bli inblandad i någon annans liv om jag kan slippa. om det inte är ömsesidigt önskat förstås. 
är i egenskap av autodidakt och blivande mentalpatient/uteliggare inte rätt person att försvara ambitionen heller. 

 Långt ifrån alla har intresset och de förutsättningar som det teoretiska plugget kräver.  


   
SvaraCitera
mynona

S3ON:

 Långt ifrån alla har intresset och de förutsättningar som det teoretiska plugget kräver.  

det är jag medveten om. mitt eget intresse och förmåga minskar för varenda minut som går. man frågar sig vad som är poängen egentligen. har länge tänkt på att sluta själv. som sagt har jag inte direkt något mål med studierna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

det är jag medveten om. mitt eget intresse och förmåga minskar för varenda minut som går. man frågar sig vad som är poängen egentligen. har länge tänkt på att sluta själv. som sagt har jag inte direkt något mål med studierna

Varför studerar du? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Kille: Nej

Lång version,

Kort:


   
SvaraCitera
b1son

e säkert för d e lättare få jobb som man utan utbildning 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är roligare att spela tv-spel 


   
SvaraCitera

utvecklas senare.. tror de är dåliga på att plugga.. vill inte göra det man är dålig på..

hur bra va inte den teorin då?
fem stjärnor till mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög:
e säkert för d e lättare få jobb som man utan utbildning 😉

sant inte tänkt på det


   
SvaraCitera