Aviseringar
Rensa alla

Flickor, vad mäter ni och hur fan sitter kläderna?


Äh, det handlar mycket om modellen på kläderna också. Man måste försöka hitta typer av klädesplagg som matchar ens kropp. Alla passar i något. Man måste bara leta och prova och hitta det!
Är osäker på mina mått, men S brukar vara lagom för midjan men det blir ofta trångt över brösten. Medium blir för stort. Typ omöjligt känns det som. Men! Då har jag kommit på att överdelar som går över rumpan faller snyggt över höfterna och midjan blir supersnygg med ett skärp och V-ringning gör nacken längre och så att man ser smalare ut. Och boot cut jeans gör så att benen (pga höfterna) inte ser ut som en vas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina tuttar är enligt den där typ XL, midjan S (i vanliga fall), stuss M. [sad]

Hittar sällan fint passande kläder, köper dock mest A-formade (tröjklänningar och så) tröjor, byxor sitter sällan bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har S eller M. Passar oftast. Och

Hannajkl:

Man måste försöka hitta typer av klädesplagg som matchar ens kropp.

.. det där har jag blivit jättebra på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och jag tror att jag exaakt har storlek 38...
om inte midjan är något mindre, men... ja. jag har tydligen 38, men har även 36. brukar dock ha 36 leggings därifrån...
Edit: när jag läste lite noggrannare insåg jag att tuttarna tydligen är storlek 40. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Jaja, du har utstående tuttar, smal midja etc. [zzz]

Köp specialsydda kläder.

Jag har inte alls utstående tuttar. vad har du fått det ifrån? [shake]

och vill inte ha specialsydda kläder, jag vill ha tonvis med kläder. det är roligare så
jag är inte en sådan som köper specialsydda kläder, jag vill ha det billigt och mycket[no-no]

Hannajkl:

Äh, det handlar mycket om modellen på kläderna också. Man måste försöka hitta typer av klädesplagg som matchar ens kropp. Alla passar i något. Man måste bara leta och prova och hitta det!

Ja men precis! Så har jag börjat tänka, men nu är det så att jag letar efter en jävla klänning, du har inget tips där[blush]

I love Lucy:

Hittar sällan fint passande kläder, köper dock mest A-formade (tröjklänningar och så) tröjor, byxor sitter sällan bra.

Mmhm, det blir mycket typ kläder som funkar, typ stora kläder eller långa linnen. men det är ju inte alltid så charmerande. särskilt inte på nyår[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

det blir mycket typ kläder som funkar, typ stora kläder eller långa linnen. men det är ju inte alltid så charmerande. särskilt inte på nyår[no-no]

Nä, det är sant. Man skulle vart bra på att göra egna kläder. 🙁 Jag suger på att göra mönster och sy dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bröst: 93 cm
Midja: 59 cm
Höfter: 83 cm

så blir väl oftast medium, är typ 172 cm, så small blir för kort><


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Man skulle vart bra på att göra egna kläder. 🙁 Jag suger på att göra mönster och sy dock.

Är också kass på det... Syslöjden på högstadiet och mellanstadiet gjorde mig alltid halvt apatisk men samtidigt rastlös. Konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hannajkl:

Syslöjden på högstadiet och mellanstadiet gjorde mig alltid halvt apatisk men samtidigt rastlös. Konstigt.

Haha!
Jag har alltid varit tjejen som fått göra "specialaren" (för jag klippt/sytt fel och får därför göra annorlunda än alla andra ^^).

Det säger ju allt om mina sykunskaper. [n]


   
SvaraCitera

Bröst: 140
Midja: 124
Höfter: 142

Alltså 58 är perfekt för mey [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slynfisk:

Alltså 58 är perfekt för mey [crazy]

[love]


   
SvaraCitera
KSENIA

vet inte
gillar inte att köpa kläder
att jag är 10 cm för lång kombinerat med att jag väger 10 kg för lite SUGER KUK


   
SvaraCitera

lilasmet:

[love]

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fattar aldrig storlekarna :@ men det brukar typ bli xs-s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byst: 88 = 38 / S

Midja: 71 = 38 / S

Stuss: 96 = 38 / S

Har nästan exakta måtten för 38 på allt :O Förutom Midjan som är 72 ist för 71 som jag har...
Kläder sitter oftast perfekt för mig, framförallt jeans. Dock kan jag uppleva att främst överdelar ibland är liiite för korta för mig eftersom jag är rätt lång (174), men oftast inga problem.


   
SvaraCitera