Aviseringar
Rensa alla

Flickvän 18 år går på krogen, jag är bara 17 år kommer inte in på krogen.


Ämnesstartare

Hej, jag har ett litet problem jag och min flickvän har snart varit tillsammans i 1.5 år och vi trivs bra. Men hon fyllde ganska nyligen 18 år och ville testa krogen. Självklart får hon det och hon går ut med massa kompisar, men detta forsätter och hon går ut någon gånger i månaden och planerar storhelger typ som valborg och annat tillfällen då jag vill vara tillsammans med henne men då väljer hon krogen.

Då får sitta hemma eller vara med någon annan polare, eller dra på en fest jag egentligen vill vara på för jag tycker själv inte att festa är så värst kul utan hänger med någon gång i bland för att hänga med polare och komma ut med min tjej.

Jag är lite kluven vet inte hur jag ska reagera. För det första gillar jag inte att min tjej är på fester/krog när jag inte är där. Visst jag litar på henne men ändå. Men detta är någon jag måste acceptera och hålla minen uppe.

Det är ganska lång kvar tills jag fyller typ ett halvår så detta kommer fortsätta länge. Jag vill inte prata med henne om detta för då kommer hon troligen bli sur och säga att vi umgås ganska mycket ändå att hon vill ha kul med kompisar osv. Eller ska jag säga att jag tycker hon kan vara hemma med mig ikväll istället? Ifall hon inte vill vad ska jag göra då, släppa det för att jag hindrar henne att träffa kompisar eller bli sur för hon prioriterar fest före mig?

Hur ska jag göra?

//Fundersam pojkvän


   
Citera

gussman:

Eller ska jag säga att jag tycker hon kan vara hemma med mig ikväll istället?

Nä.

gussman:

Ifall hon inte vill vad ska jag göra då, släppa det för att jag hindrar henne att träffa kompisar eller bli sur för hon prioriterar fest före mig?

Släppa det.

gussman:

Hur ska jag göra?

Tänk på att det var ganska nyligen som hon fyllde år, snart kanske hon tröttnar på krogen och inte tycker att det är så kul/spännande längre. Annars så får du la planera in att göra något trevligt med henne en helg, om hon inte är typen som bara vill sitta hemma med dig.


   
SvaraCitera
ohjens

gussman:

valborg och annat tillfällen då jag vill vara tillsammans med henne men då väljer hon krogen.

klart hon väljer krogen när det är valborg! vadå ska hon sitta hemma med dig och kolla på film och äta chips. haha ta det inte så hårt. hon gillar dig ändå;)

gussman:

Då får sitta hemma eller vara med någon annan polare

låter som att hon är den ända du vill vara med.. vad är det för fel med att sitta hemma och snacka och ha det trevligt med en polare? borde du kanske göra oftare eftersom du känner att hon umgås mycket med sina kompisar..


   
SvaraCitera

ohjens:

klart hon väljer krogen när det är valborg!

Vad säger du!?!? Man ska ju inte vara på krogen på valborg, man ska vara ute eller hemma med några andra


   
SvaraCitera
ohjens

Macktorsken:

Man ska ju inte vara på krogen på valborg, man ska vara ute eller hemma med några andra

ja men jaaa det var ju det jag menade. något annat kul än att sitta hemma med sin partner iallafall!


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Vad säger du!?!? Man ska ju inte vara på krogen på valborg, man ska vara ute eller hemma med några andra

Agreed! Krogen på valborg är ett big [no-no]


   
SvaraCitera

ohjens:

ja men jaaa det var ju det jag menade. något annat kul än att sitta hemma med sin partner iallafall!

sex är ju ändå ganska kul. eller hur?

Zapetta:

Agreed! Krogen på valborg är ett big

Precis, krogen är ett icke på alla högtider. Bara masa folk och dyrt.


   
SvaraCitera
ohjens

Macktorsken:

sex är ju ändå ganska kul. eller hur?

har aldrig haft kul sex så kan inte svara på det.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Precis, krogen är ett icke på alla högtider. Bara masa folk och dyrt.

Håller med.


   
SvaraCitera

ohjens:

har aldrig haft kul sex så kan inte svara på det.

Vad trist, hoppas du upplever det.


   
SvaraCitera

Krogen var bara roligt i ett halvår ungefär, hon tröttnar snart.


   
SvaraCitera

Om hon inte är groggluder [ops]


   
SvaraCitera

gussman:

Hur ska jag göra?

Har samma problem, min kille är 19år och går också på krogen ganska ofta.

Tror knappast han lär tröttna på krogen så det är väl bara gilla läget. Jag brukar oftast hitta på något med mina egna polare så han skall slippa känna att jag bara sitter hemma och väntar. Han dricker iof ofta mindre nu för att inte vara så bakfull dagen efter så vi kan umgås då. Ibland kommer han hem lite tidigare (runt 01) med och sover hos mig.


   
SvaraCitera

Ett halvår är egentligen inte så lång tid.
Du hade ju kunnat försöka komma överrens om något liknande att hon går på hemmafest eller något med dig på högtider och krogen på vanliga helger fram tills du fyller arton. Då får hon festa på högtider och du får samtidigt vara med henne.

Ni kan fira valborg tillsammans på krogen nästa år!


   
SvaraCitera