Aviseringar
Rensa alla

Flickvän hotar med att göra slut... vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Tjena! Jo det är så här att jag är en snart 18 årig kille som är tillsamans med en helt underbar flickvän. Vi har varit tillsamans i snart 1 år och jag har jobbat delvis som modell i snart i ett halv år. Jo det är så här att i förrgår så ringde ett företag och frågade mig om jag var sugen att modella för dem, jag skulle synas i bar överkropp på div affischer runt om i stan och skulle få en relativt stor summa pengar för en studerande 18 åring. Jag tackade ja till detta och ska åka på photoshooten nästa lördag. När jag sa de till min flickvän så vart hon väldigt arg och hotade med att göra slut om jag gjorde det här. Jag förklarade för henne att jag skulle få rätt mkt pengar för arbetet och att jag redan tackat ja. Nu har hon inte pratat med mig sedan igår kväll mer än typ ett sms... 

Hon säger att jag respektlös mot förhållandet och är en "manshora" om jag gör något sånt här. Är det jag som är respektlös i de här läget eller är det hon som inte respekterar mig och mitt jobb? Vad ska jag göra...


   
Citera

Hon som inte respekterar dig. Jag hade sagt såhärr typ "om du vill göra slut och gå din egen väg kan jag inte hindra dig"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Hon som inte respekterar dig. Jag hade sagt såhärr typ "om du vill göra slut och gå din egen väg kan jag inte hindra dig"

Jag sa till henne "De här är mitt jobb, jag får pengar för det. Det är inte direkt så att jag visar mig i bar överkropp för att jag vill det utan för att det är en sak man får göra inom branschen. Vad är det som tynger dig så mycket så att du vill göra slut?"

Då sa hon inte så mkt..


   
SvaraCitera

tjooooo:

Jag sa till henne "De här är mitt jobb, jag får pengar för det. Det är inte direkt så att jag visar mig i bar överkropp för att jag vill det utan för att det är en sak man får göra inom branschen. Vad är det som tynger dig så mycket så att du vill göra slut?"

Då sa hon inte så mkt..

Mitt viktigaste krav fören flickvän är att vi kan hjälpa varandra att utvecklas osv, inte hindra en. 


   
SvaraCitera

Kan vara så att hon söker ursäkter för att göra slut, eller helt enkelt är osäker på vad hon vill. Det måste nödvändigtvis alltså inte betyda att ert förhållande hänger på just det här jobbet, åtminstone utifrån mitt perspektiv. Hur blir det isåfall med te.x bada? Är det inte okej att visa upp sig i simhallen? - osv. 

Även jag tycker att det är ett aning kränkande beteende att kalla någon för manshora. Får du chansen, kommunicera och försök gärna få henne att sätta ord på känslorna. 

Lycka till! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
Kan vara så att hon söker ursäkter för att göra slut, eller helt enkelt är osäker på vad hon vill. Det måste nödvändigtvis alltså inte betyda att ert förhållande hänger på just det här jobbet, åtminstone utifrån mitt perspektiv. Hur blir det isåfall med te.x bada? Är det inte okej att visa upp sig i simhallen? - osv. 

Även jag tycker att det är ett aning kränkande beteende att kalla någon för manshora. Får du chansen, kommunicera och försök gärna få henne att sätta ord på känslorna. 

Lycka till! 

Nej alltså att bada etc är inget hon säger någonting om, kanske vill hon inte att jag ska synas på affischer i bar överkropp som folk kan se bara eller något...


   
SvaraCitera

Är du snygg eller


   
SvaraCitera

tjooooo:

Nej alltså att bada etc är inget hon säger någonting om, kanske vill hon inte att jag ska synas på affischer i bar överkropp som folk kan se bara eller något...

Det verkar ju lite märkligt.. men testa att ifrågasätta henne. Ställ gärna frågor, kanske hon har tidigare erfarenheter som gör att gamla känslor kommer upp, är detta enda anledningen till att hon hotar dig etc. I bästa fall öppnar hon upp sig och ger en mer förståelig förklaring. Bara prata!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Är du snygg eller

haha nja, men jag funkar som modell 🙂

019linnea:

Det verkar ju lite märkligt.. men testa att ifrågasätta henne. Ställ gärna frågor, kanske hon har tidigare erfarenheter som gör att gamla känslor kommer upp, är detta enda anledningen till att hon hotar dig etc. I bästa fall öppnar hon upp sig och ger en mer förståelig förklaring. Bara prata!

ja jag ska nog göra det.. kanske bara att hon är rädd att förlora mig och inte vill att folk ska se mig på affischer i bar överkropp lixom.. men jag får ta och prata med henne 🙂


   
SvaraCitera

Hota med en förlovning


   
SvaraCitera

tjooooo: Hon säger att jag respektlös mot förhållandet och är en "manshora" om jag gör något sånt här. Är det jag som är respektlös i de här läget eller är det hon som inte respekterar mig och mitt jobb? Vad ska jag göra...

men lol gör vad fan du vill.


   
SvaraCitera

Skit i henne. Lev livet fan


   
SvaraCitera

Jag förstår på sätt och vis att hon kan känna sig obekväm med det, men det är fortfarande ditt val om du vill göra det och det låter rätt omoget av henne att reagera så utan att förklara närmre vad hon menar.

Sen får man kanske vända på det också. Skulle du känna dig bekväm om din flickvän blev fotad halvnaken så att diverse random människor kunde se det?
Jag tror att hon kan känna obehag över att "dela dig" med alla andra på det sättet, men också att hon kanske inte vill att du ska göra något som du senare kan komma att ångra.

Men det beror ju också lite på vilken typ av bilder det är. Om det är nåt jättesexualiserande skulle jag nog också bli lätt obekväm ifall min kille ställde upp och blev dreggelobjekt för alla småkåta tjejer.


   
SvaraCitera

Om hon inte respekterar ditt yrke och dina val i livet så ska nog du göra slut med henne. Eller så kan du ju ta ett långt snack med henne och förklara hur du känner kring jobbet och att det är viktigt för dig. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:
Jag förstår på sättocharrow-10x10.png vis att hon kan känna sig obekvämmedarrow-10x10.png det, men det är fortfarande ditt val om du vill göra det och det låter rätt omoget av henne att reagera så utan att förklara närmre vad hon menar.

Sen får man kanske vända på det också. Skulle du känna dig bekväm om dinflickvänarrow-10x10.png blev fotad halvnaken så attdiversearrow-10x10.pngrandomarrow-10x10.png människor kunde se det?
Jag tror att hon kan känna obehag över att "dela dig"medarrow-10x10.pngallaarrow-10x10.png andra på det sättet, men också att hon kanskeintearrow-10x10.png vill att du ska göra något som du senare kan komma att ångra.

Men det beror ju också lite på vilken typ avbilderarrow-10x10.png det är. Om det är nåt jättesexualiserande skulle jag nog också bli lätt obekväm ifall min kille ställde upp och blev dreggelobjekt förallaarrow-10x10.png småkåta tjejer.

Jo alltså jag kan förstår hur hon tänker, men ja menar jag gör de ju inte frivilligt utan jag gör det för att det är en del av mitt arbete och för att jag vill tjäna pengar. Jag ska stå i jeans typ å bar överkropp ungefär, se det är ju inte direkt så jätte farligt egentligen 🙂


   
SvaraCitera