Aviseringar
Rensa alla

Flickvän och Pojkvän: Från ett aspergerperspektiv


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill: kanske inte är så vanligt som jag tror men det är väl fortfarande inget typiskt asperger?

Tror det är typiskt personer med låg central koherens. Vilket innefattar personer med Aspergers syndrom (Syndrom vilket är en benämning av ett eller flera fenomen, i detta fall två: autistisk psykopati + schizoid störning i barndomen).


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Tror det är typiskt personer med låg central koherens. Vilket innefattar personer med Aspergers syndrom (Syndrom vilket är en benämning av ett eller flera fenomen, i detta fall två: autistisk psykopati + schizoid störning i barndomen).

ok

central koherens är fett passé imo


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill: tror d finns folk med asperger som är tvärtom, extra ointresserade av d där o tkr ord är oväsentligheter

Så kan det säkert vara, men ett aspergerperspektiv, behöver inte innefatta alla som har diagnosens perspektiv, utan det är givetvis ett av flera perspektiv av personer med funktionsnedsättningen. Det finns tydligen massor med olika gener som ger upphov till samma typer av symtom, vilket betyder att det är svårt att överhuvudtaget generalisera kring alla med funktionshindret.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

ok

central koherens är fett passé imo

Ah, säg det till psykologen som gav mig min diagnos. 😛 Vad bör den ersättas av enligt dig som lekman i ämnet? 


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Så kan det säkert vara, men ett aspergerperspektiv, behöver inte innefatta alla som har diagnosens perspektiv, utan det är givetvis ett av flera perspektiv av personer med funktionsnedsättningen. Det finns tydligen massor med olika gener som ger upphov till olika samma typer av symtom, vilket betyder att det är svårt att överhuvudtaget generalisera kring alla med funktionshindret. 

ja kanske men tkr d borde vara nåt typiskt iaf


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Ah, säg det till psykologen som gav mig min diagnos. 😛 Vad bör den ersättas av enligt dig som lekman i ämnet? 

vet ej, saknar tillräcklig insikt i mina egna motiv och intentioner för att mitt utlåtande ska kunna tolkas som annat än en situationellt betingad impuls. låg central koherens ftw


   
SvaraCitera

amsi:
om man slutar säga tjejkompis/killkompis så blir det 1623786123 ggr lättare


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

amsi:

Party


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Party

nu är ju ditt problem löst 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

amsi:

nu är ju ditt problem löst 

Nä, för jag har inte kontroll över vad andra säger. :S


   
SvaraCitera

PARTNER!!!


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Nä, för jag har inte kontroll över vad andra säger. :S

du verkar ju veta vad folk har för syfte md det de säger


   
SvaraCitera

Fråga såhär: Har du en partner? Är det din partner? Är han/hon din partner? ÄR ni tillsammans?
Om du undrar sådant. Det löser mycket att använda andra ord själv om en inte tycker flickvän och pojkvän passar, spelar inte så stor roll egentligen då vad andra säger. För om du vill veta ifall några är tillsammans eller om du undrar ifall någon har en person som partner så kan du fråga. 


   
SvaraCitera

broko bromu omu muku buku


   
SvaraCitera

hehehe


   
SvaraCitera