Aviseringar
Rensa alla

Flickvän röker cannabis


Dig eller drogerna, om hon älskar dig så lämnar hon dig inte .


   
SvaraCitera

En relation där den ena puffar och den andra inter puffar är nog körd från början. Såg åt tjejen att lägga av för gott. Inte för att det är nämnvärt farligt utan mer för att det kan uppstå kontaktproblem mellan rökare och icke rökare. 


   
SvaraCitera
tkllkl

Hon har ju uppenbarligen problem som hon inte kan hantera, antingen finns du där för henne och hjälper henne reda ut det, eller som dumpar du henne. Så jävla svårt är det inte. Konflikträdda jävla fjant. 


   
SvaraCitera

Jag har rökt i många år och har stor erfarenhet av detta med rökande och relationer. Men när du skriver... 

Deprimeradkillepå18bast: hon röker på hela tiden och blir väldigt tråkig och på senaste tiden så undviker hon mig...

Deprimeradkillepå18bast: Frågar om hon vill träffa mig och säger nej...

Deprimeradkillepå18bast: När hon rökt så ligget hon bara där och vill inte ens ge en puss. o varje sms när jag skriver att jag saknar henne så svarar hon inte...

...så låter det mest som ett kommunikationsfel mellan er. Eller snarare ifrån hennes sida gentemot dig. Sedan ska du också ha i åtanken att det finns två olika sorters Cannabis - Indica som man man blir lugn, avslappnad och inåtvänd på och Sativa som man blir uppåt och pratglad och som funkar psykoaktivt. Med 100% sannolikhet så röker hon Indica.

Jag förstår dina problem till fullo. Snacka med henne och ställ kravet att hon får välja mellan dig och en rökfri relation eller att hon får välja sina polare och Cannabisrökandet.

En intressant fråga - vet du om hennes polare sysslar med andra droger?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Fråga henne rätt ut om hon vill vara med dig och be henne att söka hjälp, lite inlindat sådär.


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner: Cann

ps cannabis är inget egennamn


   
SvaraCitera

mens: ps cannabis är inget egennamn

Vad menar du?


   
SvaraCitera
reben

stoner:

Vad menar du?

hon blev nog förvirrad & trodde du pratade om en person 🙂
men d framgick ganska tydligt att d inte var så. tror dom flesta andra fattade.


   
SvaraCitera

Punda:
Hitta tjej med intressen som passar dina.

+1


   
SvaraCitera

Punda:
Hitta tjej med intressen som passar dina.


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:

Vad menar du?

syftade på att du skrev cannabis med stor bokstav flera ggrSöt


   
SvaraCitera

adaq:
Jag skulle dumpat henne.... Drogmissbruk är inget bra för någon i ett förhållande.

Det kan vara bra att försöka ge personen hjälp dock.


   
SvaraCitera

mens: syftade på att du skrev cannabis med stor bokstav flera ggr

Du har både rätt och fel i ditt påstående att inte Cannabis är ett egennamn. Men du har mest FEL!

Det var vår svenska superfantom Linné (släktnamn) med Carl von i egennamn som namngav växtriket och delade upp det i släktnamn (alltid STOR inledande bokstav) och sedan artnamn och ev underart.

När det gäller Cannabis (släktnamn) så delas den upp i Sativa (artnamn) och ev underarter. Vanligtvis skriver man artnamn och underarter med liten inledande kursiv stil men för att det inte ska uppstå några funderingar så skriver jag både artnamn och underarter med stor inledande bokstav.

Släktet Cannabis finns i följande tre arter/underarter.

Cannabis Sativa Indica
Cannabis Sativa Sativa
Cannabis Sativa Ruderalis

Samtliga dessa underarter finns både som rena landrace (stabiliserade) strains typ Haze, Colombian Gold, Hawaii Maui Wowie (Cannabis Sativa Sativa) och Afghan (Cannabis Sativa Indica). Men till 99,9% av allt som säljs idag är det hybrider av dessa (och många andra) landrace strains. Vanligtvis kallade F1.

Mycket polulära F1 hybrider är ex Super Silver Haze.

Nevilles Haze

Hash Plant (Cannabis Sativa Indica)

Skillnaden mellan en landrace och en hybrid är att sätter man 100 landracefröer så kommer plantorna se exakt likadana ut med exakt samma halt av verksam substans (som gör rökaren påtänd) vilket inte är fallet med en hybrid eftersom den är korsad av två olika strains.

Här är några bilder på några vackra plantor från en svensk odlare.
http://www.photobucket.com/PurpleHaze_ganjabreeder

Black Russian
.html?sort=3&o=70

Har du fler frågor så... let's go.   Glad


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:

Du har både rätt och fel i ditt påstående att inte Cannabis är ett egennamn. Men du har mest FEL!

Det var vår svenska superfantom Linné (släktnamn) med Carl von i egennamn som namngav växtriket och delade upp det i släktnamn (alltid STOR inledande bokstav) och sedan artnamn och ev underart.

När det gäller Cannabis (släktnamn) så delas den upp i Sativa (artnamn) och ev underarter. Vanligtvis skriver man artnamn och underarter med liten inledande kursiv stil men för att det inte ska uppstå några funderingar så skriver jag både artnamn och underarter med stor inledande bokstav.

Släktet Cannabis finns i följande tre arter/underarter.

Cannabis Sativa Indica
Cannabis Sativa Sativa
Cannabis Sativa Ruderalis

Samtliga dessa underarter finns både som rena landrace (stabiliserade) strains typ Haze, Colombian Gold, Hawaii Maui Wowie (Cannabis Sativa Sativa) och Afghan (Cannabis Sativa Indica). Men till 99,9% av allt som säljs idag är det hybrider av dessa (och många andra) landrace strains. Vanligtvis kallade F1.

Mycket polulära F1 hybrider är ex Super Silver Haze.

Nevilles Haze

Hash Plant (Cannabis Sativa Indica)

Skillnaden mellan en landrace och en hybrid är att sätter man 100 landracefröer så kommer plantorna se exakt likadana ut med exakt samma halt av verksam substans (som gör rökaren påtänd) vilket inte är fallet med en hybrid eftersom den är korsad av två olika strains.

Här är några bilder på några vackra plantor från en svensk odlare.
http://www.photobucket.com/PurpleHaze_ganjabreeder

Black Russian
.html?sort=3&o=70

Har du fler frågor så... let's go.   Glad

du skulle tyvärr ändå få fel av ca varenda svensklärare som finns om du skrev så i skolan


   
SvaraCitera

mens: du skulle tyvärr ändå få fel av ca varenda svensklärare som finns om du skrev så i skolan

Be alla de svenskalärare som påstår att släktnamnet ska skrivas med liten bokstav dvs med gemen så ska jag läxa upp dom.  Blink

För övrigt kan du ta och studera Binomial nomenklatur https://sv.wikipedia.org/wiki/Binomial_nomenklatur där det under Några huvudregler står :

Några huvudregler

  • Det kompletta binomiala namnet skall vara unikt, det får inte förekomma någon annan art med samma namn.
  • Släktnamnet skrivs alltid med begynnande versal (stor bokstav).
  • Det individuella artepitetet skrivs alltid med begynnande gemen (liten bokstav).
  • Artens hela namn, det vill säga släktnamn tillsammans med artepitet, skrivs med kursiv stil. (Taxon av högre rang än släkte – såsom familj, ordning och klass – skrivs aldrig kursivt.)
  • Om sammanhanget tillåter det kan släktnamnet förkortas till sin begynnelsebokstav eller de två första begynnelsebokstäverna.
  • Inom zoologi uppger man ofta årtal för när taxonet första gången beskrevs, och därmed fick sitt namn.
  • Inom botaniken uppger man vanligtvis inte årtal för när taxonet första gången beskrevs.
  • Det äldsta publicerade namnet är i princip det giltiga.

Hjärta


   
SvaraCitera