Aviseringar
Rensa alla

Flickvän ska på inspark


Ämnesstartare

Hej nu är det så att min flickvän ska på någon insparksfest på nån nattklubb i stockholm, det kommee finnas alkohol och det kommer typ 3000 pers dit. Är orolig att min tjej ska dricka och göra nåt dumt man bara gör när man druckit eller nåt, är också orolig för att nån kommer typ tafsa på henne. Hur kan jag göra för att typ lugna ner mig lite för är jätteorolig:(  Är lite paranoid jag vet...


   
Citera

Det där måste du släppa. Risken finns alltid att tjejer ska råka illa ut när alkohol är inblandat (annars också i stora folksamlingar iofs) men ditt problem är ju att du känner att du äger henne, inte att du oroar dig för hennes säkerhet.


   
SvaraCitera

vonKissekatt: ditt problem är ju att du känner att du äger henne, inte att du oroar dig för hennes säkerhet.

Precis min spontana tanke. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Det där måste du släppa. Risken finns alltid att tjejer ska råka illa ut när alkohol är inblandat (annars också i stora folksamlingar iofs) men ditt problem är ju att du känner att du äger henne, inte att du oroar dig för hennes säkerhet.

Tro mig oroar mig för hennes säkerhet också samt att jag tror inte jag äger henne


   
SvaraCitera

Filleboii: Hur kan jag göra för att typ lugna ner mig lite för är jätteorolig:(

Hon har ansvar för sig själv. Ha telefonen öppen ifall att hon vill prata med dig eller behöver annan hjälp. I övrigt finns det inte mycket du kan eller bör göra. 


   
SvaraCitera

Filleboii:

Tro mig oroar mig för hennes säkerhet också samt att jag tror inte jag äger henne

Det känns säkert så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Det känns säkert så.

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:

Hon har ansvar för sig själv. Ha telefonen öppen ifall att hon vill prata med dig eller behöver annan hjälp. I övrigt finns det inte mycket du kan eller bör göra. 

Okej får göra det


   
SvaraCitera

Förstår dina känslor, du är orolig över att hon ska svika dig. Ett förhållande bygget på tillit. Lita på henne tills hon bevisat att du inte kan lita på henne. Förmodligen kommer hon inte att någonsin svika dig (eller du svika henne) om ni verkligen älskar varandra. Så släpp oron och låt henne ha kul. Hon är en människa och du kan inte ha koppel på henne


   
SvaraCitera

Det är väl fint att du bryr dig och är rädd för att hon ska råka illa ut. Men det är bara att acceptera. Hon kommer vara i sådana lägen många gånger utan dig.


   
SvaraCitera

adaq: du är orolig över att hon ska svika dig. Ett förhållande bygget på tillit. Lita på henne tills hon bevisat att du inte kan lita på henne.

Hm, egentligen tycker jag att man först kan lita på någon när man till stor del vet hur de funkar. Litar inte på människor vars motiv och funktion jag inte är bekant med. 


   
SvaraCitera

Hehehe.. "oväntat" att tråden skulle ta denna vändningen


   
SvaraCitera

Snacka.org:

Hm, egentligen tycker jag att man först kan lita på någon när man till stor del vet hur de funkar. Litar inte på människor vars motiv och funktion jag inte är bekant med. 

fast är man i ett förhållande med någon så litar man på den andra. annars blir det ju alldeles galet. att man inte litar på någon ger ju inte rätt att försöka inkräkta på hens frihet.


   
SvaraCitera

vonKissekatt: fast är man i ett förhållande med någon så litar man på den andra.

Till den grad man känner personen. Det vore naivt att fullt ut lita på en person man kanske känt i några månader. 

vonKissekatt: att man inte litar på någon ger ju inte rätt att försöka inkräkta på hens frihet.

Nej det har du rätt i.


   
SvaraCitera

Man litar på någon man är i ett förhållande med tills hen sviker en. Annat vore ju rätt destruktivt och kräver att personen ska bevisa något för en.

Snacka.org:

Till den grad man känner personen. Det vore naivt att lita fullt ut på en person man kanske känt i några månader. 

Nej det har du rätt i. 


   
SvaraCitera