Aviseringar
Rensa alla

Flickväns tjejkompisar etc..


Ämnesstartare

Hej hej,

Det har egentligen gått ett tag sedan jag och min före detta flickvän gjorde slut, men det är en grej jag ständigt funderat på... Hur fungerar egentligen snacket mellan tjejer när ens flickvän inte tycker förhållandet fungerar bra? Jag menar, det känns som om jag har fått massa skit bakom min rygg, för nästan ingen av mitt ex's vänner verkar tycka om mig?

Jag har aldrig sårat henne, aldrig ljugit för henne och alltid låtit henne vara med sina kompisar. Hon var mer med sina vänner än med mig. Hon var ute med dom varje helg, och vissa vardagar fikade dom med varandra...

Dock så tröttnade jag på att hon ständigt var ute och drack varje helg och sa det till henne, men jag lät henne fortfarande göra det. Jag lät henne till och med röka framför ansiktet på mig fast det är något jag ogillar mer än något annat. Även detta sa jag till henne, men hindrade henne inte att göra det.

Så hur fungerar egentligen snacket mellan tjejer om ett förhållande som inte fungerar? Tar ens flickvän endast upp det negativa som hennes pojkvän gör, och till och med kryddar på lite extra för att hon ska känna att hon gör rätt?

Jag känner mig hatad utan anledning, för jag har alltid funnits där för henne, och aldrig hindrat henne från att göra det hon vill, utan bara bett om att ta det lugnare ibland.

OBS! Jag vet inte om de hatar mig, men jag fick sällan följa med ut med dem, och efter förhållandet tog slut "gillade" några av hennes vänner den förtjusande "singel-statusen" samt tog bort mig som vän.. är jag paranoid kanske.. eller bara löjligt överanalyserande.. [n]OBS!


   
Citera

Vad spelar det för roll om hennes vänner tycker bra/dåligt om dig? Verkar ju ändå inte som att du umgås med dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det säger väl det mesta om hur hon är som person egentligen? Klart man vill vara omtyckt av sin flickväns vänner då de har stor inverkan på henne och hennes val. Säger hon att jag gör dåliga saker, tycker hennes vänner om mig mindre, vilket kan leda till en ond cirkel och vips så påverkas hennes vänners attityd till mig, även henne?

haha..


   
SvaraCitera

Colamannen:

Hur fungerar egentligen snacket mellan tjejer när ens flickvän inte tycker förhållandet fungerar bra? Jag menar, det känns som om jag har fått massa skit bakom min rygg, för nästan ingen av mitt ex's vänner verkar tycka om mig?

Det kan nog pratas en del om förhållandet och problemen i dem. [crazy]

Colamannen:

Så hur fungerar egentligen snacket mellan tjejer om ett förhållande som inte fungerar? Tar ens flickvän endast upp det negativa som hennes pojkvän gör

Jag tror att det är vanligt att ventilera kärleksproblem med sina vänner, för att få stöd och råd. Det känns ju inte som någon större idé att sitta och prata om hur fint och underbart allt är, när det är så. Det är ju i "svåra tider" man behöver stöd.

Colamannen:

och efter förhållandet tog slut "gillade" några av hennes vänner den förtjusande "singel-statusen" samt tog bort mig som vän.. är jag paranoid kanske.. eller bara löjligt överanalyserande..

Bros before hoes. Om de inte haft någon relation till dig så är det ju klart att de tar hennes parti, eftersom hon är deras vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Bros before hoes. Om de inte haft någon relation till dig så är det ju klart att de tar hennes parti, eftersom hon är deras vän.

Sant men att ta parti pga att ett par har gjort slut känns väldigt omoget, oavsett vems vänner det är. Men det kanske bara är jag som bryr mig om andra för mycket, skulle aldrig kunnat göra något sådant när man vet att den andre personen är helt förstörd. Det blir ju knappast lättare om man får se att folk gillar hennes beslut bara för att man aldrig riktigt kände varandra.

Nintendo:

Jag tror att det är vanligt att ventilera kärleksproblem med sina vänner, för att få stöd och råd. Det känns ju inte som någon större idé att sitta och prata om hur fint och underbart allt är, när det är så. Det är ju i "svåra tider" man behöver stöd.

Så sant!


   
SvaraCitera

Colamannen:

Sant men att ta parti pga att ett par har gjort slut känns väldigt omoget, oavsett vems vänner det är.

Fast om du inte var vän med hennes vänner så är det ju ingen större förlust [cute]

Colamannen:

Men det kanske bara är jag som bryr mig om andra för mycket, skulle aldrig kunnat göra något sådant när man vet att den andre personen är helt förstörd.

Fast om de bara var vän med dig på facebook för att du var ihop med deras vän, så är det ju inte så konstigt att de tar bort dig. Vad skulle de ha för intresse att vara vän med dig i fortsättningen?

Colamannen:

Det blir ju knappast lättare om man får se att folk gillar hennes beslut bara för att man aldrig riktigt kände varandra

Att de gillar behöver ju inte vara något personligt mot dig, jag tror nog att du övertolkar, ta inte facebook på så blodigt allvar [crazy]


   
SvaraCitera

Zapetta:

Vad spelar det för roll om hennes vänner tycker bra/dåligt om dig? Verkar ju ändå inte som att du umgås med dom

Du kan inte styra vad dem tänker, du kan bara styra dig själv. Det är mycket viktigare i många lägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Att de gillar behöver ju inte vara något personligt mot dig, jag tror nog att du övertolkar, ta inte facebook på så blodigt allvar [crazy]

Jag veeeet, hatar facebook 🙁 Avaktiverade mitt konto pga jag tog allt för seriöst, men det går inte sluta logga in [mad]

Nintendo:

Fast om du inte var vän med hennes vänner så är det ju ingen större förlust [cute]

Ingen förlust nej, men fortfarande lite ont i bröstet. Jag menar jag skulle offra mitt liv för mitt ex och alla klichéer som finns ändå ser dom ner på en. Kunde förstöra hela deras vänskapskrets, för jag vet nämligen att vissa av hennes vänner legat med en pojkvän, till just hennes vänner. Men gör jag det, nej..

Dags att bli bad boy..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Du kan inte styra vad dem tänker, du kan bara styra dig själv. Det är mycket viktigare i många lägen.

Jag kan inte det, i know. Men mitt ex kan ju det.. Men det är klart, man pratar ju faktiskt om sitt förhållande mest, då det är som sämst ^^


   
SvaraCitera

Bajwa:

Du kan inte styra vad dem tänker, du kan bara styra dig själv. Det är mycket viktigare i många lägen.

[bigcheers]


   
SvaraCitera

utan att ha för förutfattade meningar så äre väll som oftast när tjejer pratar med varandra fullständigt skitsnack med låg förankring i verkligheten.


   
SvaraCitera

Colamannen:

Så hur fungerar egentligen snacket mellan tjejer om ett förhållande som inte fungerar?

Vet inte..jag har aldrig pratat med vänner om förhållanden som inte har fungerat. Jag kan dock inte tänka mig att jag bara skulle ta upp det negativa, och jag skulle definitivt inte krydda på extra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Colamannen:

det känns som om jag har fått massa skit bakom min rygg, för nästan ingen av mitt ex's vänner verkar tycka om mig?

Antagligen ja. Hon har säkerligen smutskastat dig till sin egen fördel. Alltså är hon inget att ha [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

utan att ha för förutfattade meningar så äre väll som oftast när tjejer pratar med varandra fullständigt skitsnack med låg förankring i verkligheten.

[confused][tired]


   
SvaraCitera

Rådjuret:

[confused][tired]

Alla är säkert icke så men mycket jag hör är ganska.. skrämmande. eller så äre bara jag som är notorisk feltolkare


   
SvaraCitera