Aviseringar
Rensa alla

Flipp eller flopp?


Ämnesstartare

Vad tror ni... är detta framtiden?


   
Citera
Ämnesstartare

Flopp. Tangentbordet skulle vara kapacitivt, vilket suger för ett tangentbord. Dessutom tror jag att det är ren lögn att tangentbordet magiskt känner av vilket spel som helst och konfigureras för detta. Och om det inte släpps vettiga drivrutiner så renderas hela apparaten värdelös för alla andra operativsystem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om den inte blir för dyr kan där säkert finnas en marknad bland "gamers".

aristoteles:

värdelös för alla andra operativsystem.

Tanken är inte att du skall köra andra operativsystem på burken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En början på framtiden.
Tycker dock den verkar lite för liten.
Fast, man vänjer väl sig.
Ja, detta blir säkerligen uppmärksammat till max.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tanken är inte att du skall köra andra operativsystem på burken.

Och då är den värdelös. Gillar att man aktivt väljer att rendera sina produkter värdelösa.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

aristoteles: värdelös för alla andra operativsystem.

Tanken är inte att du skall köra andra operativsystem på burken.

Razer was loathe to discuss too many details, as the Switchblade is still a concept prototype, but we did find out that the gaming machine is powered by an unreleased Intel Atom processor and runs the Windows 7 operating system with a custom Razer UI.

http://www.pcworld.com/article/215986/razer_switchblade_handheld_pc_gaming_is_al...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om den nu släpps så ska jag ha en i varje fall 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där är bara för mycket! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Och då är den värdelös. Gillar att man aktivt väljer att rendera sina produkter värdelösa.

Finns väldigt få gamers (som uppenbarligen är målgruppen) som sitter på andra operativsystem än Windows. Razer har anpassat produkten efter sin målgrupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Finns väldigt få gamers (som uppenbarligen är målgruppen) som sitter på andra operativsystem än Windows. Razer har anpassat produkten efter sin målgrupp.

Vi vet ju faktist inte än hurvida drivrutinerna kommer se ut än. Det kan bli väldigt bra också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror sig på priset. Är det dyrare än t.ex. en ipad eller en vanlig bärbar dator, så blir det en flopp alla gånger.

Har svårt att se framför mig hur fps-spel blir med en touchscreen.

Dessutom verkar de spela WoW, Warcraft 3, samt quake 3, samtliga vilka har väldigt låga krav på datorns hårdvara, så jag är skeptisk.


   
SvaraCitera

Succé. Razer är kända för att lyckas sälja svindyrt skräp till placebomottagliga gamermongon med rika föräldrar, så jag tror nog de lyckas sälja den där idiotprylen också.

En riktig skitpryl dock. Inte nog med att de fortfarande inte har greppat att ordet gaminglaptop är en paradox; de verkar dessutom tro att pekskärmar är tangentbord och fullständigt missuppfatta vad Atom-processorer egentligen är för någonting.


   
SvaraCitera