Aviseringar
Rensa alla

Florin


Ämnesstartare

Hunden Florin är en rumänsk gatuhund som adopterats till Sverige och kommit lös.

Tänk att han förut var en gatuhund ingen brydde sig om men nu har en facebookgrupp, webbkameror uppsatta, ett twitterkonto (nä det är tyvärr inte han som twittrar), och ett hemsida som alla har en massa följare. Varenda kväll samlas folk för att leta hela natten efter honom. Blir nästan tårögd av hur fina folk kan vara. Man får hopp om mänskligheten av sånt här.

Dazed borde ansluta sig och ta hem hela äran genom att med något tricks återföra honom i säkerhet.


   
Citera
Ämnesstartare

han kanske ville hem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett hemsida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fånigt. Har folk inte bättre saker för sig... [zzz]


   
SvaraCitera

passaro:

han kanske ville hem

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Fånigt. Har folk inte bättre saker för sig... [zzz]

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk bryr sig mer om en gatuhund än folk som dör i svält

nu kommer väl folk gå apeshit men det är inte fint imo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

nu kommer väl folk gå apeshit men det är inte fint imo.

Varför måste man välja? Och ska alla åka till länder med svältande barn med matsäck? Om det inte handlar om adoption så kan de inte göra någonting åt deras situation. Sen finns det mig veterligen inte några stora motsvarigheter till barngalan, rädda barnen och dyl för djur. Hade detta handlat om ett barn hade det ju blivit ramaskri och hundratals människor hade letat 24/7 - vilket är förståeligt då ett barn i jämförelse med en hund klarar sig mycket sämre själv ute i snön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vilket är förståeligt då ett barn i jämförelse med en hund klarar sig mycket sämre själv ute i snön.

BLEV GLAD AV DETTA IAF, EN DEL FÅR JU FÅR SIG ATT SKAFFA DUNJACKOR TILL DERAS SPETSAR LIKSOM [cry]

isola:

Varför måste man välja?

DET ÄR INTE DIREKT SÅ ATT JAG TYCKER DET ÄR DUMT ATT FOLK HJÄLPER TILL, MEN JAG UNDRAR LITE VART DEN GLÖDEN TAR VÄGEN NÄR DET ÄR ÄNNU STÖRRE PROBLEM SOM BEHÖVER TAS ITU

DET KÄNNS SOM ATT EN DEL MÄNNISKOR BARA GÖR SÅDANT HÄR OCH KÄNNER ATT DE GJORT NOG FÖR RESTEN AV LIVET LIKSOM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

MEN JAG UNDRAR LITE VART DEN GLÖDEN TAR VÄGEN NÄR DET ÄR ÄNNU STÖRRE PROBLEM SOM BEHÖVER TAS ITU

SOm vad? Folk vet väl inte vad de ska göra. Min farmor ger av sin lilla pension till typ alla välgörenhetsorganisationer för människor som finns, och det finns det nog fler som gör.

Dan_the_ironman:

DET KÄNNS SOM ATT EN DEL MÄNNISKOR BARA GÖR SÅDANT HÄR OCH KÄNNER ATT DE GJORT NOG FÖR RESTEN AV LIVET LIKSOM

Det är ju dumt men sedan finns det ju de som inte gör _någonting_ någonsin. Men jag tror att fler skulle göra saker om någon annan drog igång dem och det var lättillgängligt. Som sopköken de har i USA t ex. Men det finns ju en massa djurhem i Sverige som behöver volontärer. Hade jag bott nära ett sådant hade jag varit jättevolontärig, men de verkar bara finnas i utkanten av utkanten. Minns när jag skulle åka till Stellas katthem det var verkligen flera mil ut i obyggden där inga bussar gick.


   
SvaraCitera

isola:

(nä det är tyvärr inte han som twittrar)

[bigsmile]

Kanske inte så jäkla konstigt att hunden är ute och springer och gömmer sig för folk om den är uppvuxen så.
Eller är den så pass domesticerad att den borde ge fan i sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Eller är den så pass domesticerad att den borde ge fan i sånt?

Hundar blir ju överlag vilda ganska fort, och han var ju rätt vild fortfarande så han är nog helt vild nu.


   
SvaraCitera