Aviseringar
Rensa alla

Flouxetin?


Ämnesstartare

Jag är lite fundersam. Fick nämligen Flouxetin utskrivet av min doktor för att bli en gladare människa. Verkar vara en del oönskade bieffekter på dem dock, bland annat viktnedgång och dålig aptit. Vet inte riktigt hur det ska hjälpa mig komma ur mina ätstörningar...

Är det någon annan som har ätit dessa? Vad fick ni för bieffekter och gjorde de något positivt för er?


   
Citera
Åtta

Bra att du läser om effekterna av de läkemedel du får utskrivna istället för att bara slänga i dig vad som helst som läkaren ger dig, som de flesta idioter.

Saken är den att många anti-depressiva läkemedel (och läkemedel i stort) har en hel hög med potentiella biverkningar, men chansen att du upplever alla bieffekter är ofta extremt liten. Därför är det bra om du provar att äta dem under en tid för att sedan utvärdera med din läkare huruvida du bör byta sort eller inte.


   
SvaraCitera

1111PM:

Är det någon annan som har ätit dessa? Vad fick ni för bieffekter och gjorde de något positivt för er?

tror lemuu eller vad hon heter oxå knaprar såna lyckopiller


   
SvaraCitera

Jag var bara törstig hela tiden, blev så torr i munnen. Annars hade de ingen effekt överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Bra att du läser om effekterna av de läkemedel du får utskrivna istället för att bara slänga i dig vad som helst som läkaren ger dig, som de flesta idioter.

Självklart. Jag har bara en kropp och att utsätta den för onödigt lidande känns sådär. Har svårt för att lita på min läkare också, jag känner mig som ett fall i mängden - speciellt när han sa "Jaja, jag skriver ut Fluoxetin. Det ger vi till många unga kvinnor".

Puh. Jag är så kluven över att åka och hämta ut dem. Värt att testa eller potentiell katastrof? [tard]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

saturn:

Jag var bara törstig hela tiden, blev så torr i munnen. Annars hade de ingen effekt överhuvudtaget.

Hm. Ingen effekt alls på ditt mående alltså?


   
SvaraCitera

1111PM:

Hm. Ingen effekt alls på ditt mående alltså?

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa SSRI fungerar inte på vissa personer, gå tillbaks till läkaren och be om att få byta. Fluoxetin gav inte ett skit för mig heller - endast biverkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Missbruk och rehabilitering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig tråd. Flyttade den till kroppen och sjukdomar. Fluoxetin (prozac) är inte en drog, och inte ens narkotikaklassad, och skall därför inte vara i drogforumet. Skriver ett längre svar sedan, kram sålänge,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar den och det värsta jag fick var väl huvudvärk och illamående. Jag tror att aptiten kan minska i början, men att den sen kommer tillbaka. Det sa iallafall min doktor. Tror det har något med att man efter nån månad får mindre ångest, och då får mindre ångest över att man äter.
Och det står fel, att man inte skulle gå upp i vikt av den. Den är precis som andra antideprissiva; man kan gå upp. Jag gick upp 10 kg på ett halvår, och det berodde inte på att jag åt mer och inte tränade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick ner åtta kilo på några veckor när jag åt den. Men jag blev mycket gladare (dock inte av den anledningen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter Fluoxetin sen... ett halvår tillbaka tror jag. Ibörjan blev jag jätteflummig, trött och fick ont i huvudet. Men nu, ett halvår senare kan jag lätt påstå att den medicinen räddat mitt liv. Mådde skit innan, legat på sös för överdos och inlagd på Bupakuten. Men nu mår jag... ja... jag överlever och det är helt klart enklare att gå emot all ångest.

Har också äs, anorexia, och jag tycker inte aptiten har ändrats. Eller jag vet inte. Jag äter efter matschema och är jag aldrig hungrig utöver det, men tvingas äta då jag ska. Så det spelar ingen roll för mig. Det är "bara att äta".

De "enda" biverkningarna jag har nu är att jag är mer seg, och jag kan varken bli asarg, du vet svartaste svarta, eller överlykcklig, utan det är mer jämngrått. Och så har jag muskelryckningar och muntorrhet...

Men för mig var det helt klart värt det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera