Aviseringar
Rensa alla

Fluoxetin + alkohol


Ämnesstartare

Ska jag dricka eller ej? Har fått olika svar ifrån olika håll. I läkemedelsbeskrivningen står det att man ska undvika alkohol, ändå har jag hört att det går bra att dricka, bara att man är mycket mer känslig? Har du druckit samtidigt som du tagit SSRI-läkemedel? Läkaren som ordinerade detta läkemedel till mig sa heller ingenting om huruvida man ska konsumera alkohol eller ej under behandlingen, antog då att det inte är en viktig punkt. Eller så var det läkaren som var flummig.


   
Citera

Lounge Act:

Ska jag dricka eller ej?

Du ska ju ALLTID undvika att dricka alkohol när du brukar läkemedel, sen är det ju en fråga hur länge sen det var du tog den senaste dosen och hur mycket du tog/ varför du tog. Men står det i läkemedels beskrivningen så finns det iaf en risk för skador!
Det är inte alltid att läkaren informerar om risker i och med bruk av alkohol utan förutsätter väll att du läser bipacksedeln .


   
SvaraCitera

du inte bli hög av fluoxetin [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har druckit på remeron. Går bra.
Fast vet en polare som drack på zoloft och blev asfull, spydde osv.

Du kan väl prova dig fram? Drick lite i taget, känn efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

du inte bli hög av fluoxetin [confused]

Vad snackar du om?

emery:

Jag har druckit på remeron. Går bra.

Du drack som vanligt eller?

emery:

Du kan väl prova dig fram? Drick lite i taget, känn efter.

Haha ah. Om jag är känsligare nu så lär det bli jääävligt lite. En cider? Lol. Har alltid varit skitlättpåverkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Du drack som vanligt eller?

Ja, fast ibland blev jag trött, ibland party. Tror inte det har med medicinen att göra.

Lounge Act:

Om jag är känsligare nu så lär det bli jääävligt lite. En cider? Lol. Har alltid varit skitlättpåverkad.

Prova som sagt, du kan ju inte veta annars. :>


   
SvaraCitera

emery:

Jag har druckit på remeron. Går bra.

Förövrigt inte alls så bra eftersom det är vanligt med yrsel och illamående utan att man ens druckit alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Prova som sagt, du kan ju inte veta annars. :>

Mjo 🙂 kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mangaaaan:

Förövrigt inte alls så bra eftersom det är vanligt med yrsel och illamående utan att man ens druckit alkohol.

Nä men det finns mycket som inte är bra som man gör ändå. BUHU!

Lounge Act:

Mjo 🙂 kram

kram :>


   
SvaraCitera

emery:

Nä men det finns mycket som inte är bra som man gör ändå. BUHU!

Sant, men har inte så goda erfarenheter efter alkohol och läkemedel. Är man på en fest och många andra är fulla och man själv tar läkemedel och sedan stupar så får man det inte lätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mangaaaan:

Sant, men har inte så goda erfarenheter efter alkohol och läkemedel. Är man på en fest och många andra är fulla och man själv tar läkemedel och sedan stupar så får man det inte lätt!

Tur att vi som har erfaranhet är smarta då och provar oss fram försiktigt.[smile]


   
SvaraCitera

emery:

kram :>

jag gillar insidan av lår på dig. du inte ska skära dig i armarna å ta fluoxetin. kom hem till mig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

jag gillar insidan av lår på dig. du inte ska skära dig i armarna å ta fluoxetin. kom hem till mig...

Jag tar inte och har heller aldrig tagit fluoxetin.[shake] Jag har aldrig skurit mig heller för den delen.


   
SvaraCitera

emery:

Tur att vi som har erfaranhet är smarta då och provar oss fram försiktigt.[smile]

Bra 😛


   
SvaraCitera

emery:

Jag tar inte och har heller aldrig tagit fluoxetin.[shake] Jag har aldrig skurit mig heller för den delen.

oj. jag måste menat skriva till någon annan... jag såg först stora läppar å sen lår. trodde du som skrev om fluoxetin.


   
SvaraCitera