Aviseringar
Rensa alla

Fly utomlands och byta identitet, överlevnad?


Ett tips kan vara att resa med vänner, jag vill resa österut, skulle vara sjukt coolt att åka godståg. Tyvärr så kan jag inte så mycket språk så jag kommer nog hålla mig i Sverige. Sedan är Australien också ett land jag känner att jag vill göra. Men jag blir så rädd när jag är ensam och utan pengar. Skulle nog våga göra mer om jag hade sällskap.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

spenatsmakarbajs:

Kallas frihet.

Vakna. Skaffa lite perspektiv på saker och ting.


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

Har gjort det hela sommaren och halva hösten fast det var lixom här i Sverige

hur då? hur kommer det sig? vart sov du? vad åt du? berätta!


   
SvaraCitera

tror egentligen bara du behöver sluta med alkoholen och drogerna så hittar du nog din frihet någon annanstans än på gatan utan identitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

hur då? hur kommer det sig? vart sov du? vad åt du? berätta!

Jag sov hos vänner för det mesta. Ett tag så brukade jag lura arabkillar på datingsida på mat, alkohol & husrum. Jag skrev alltid att vi var 2-3 tjejer som ville festa och ha kul, då skrev dom att vi var välkommna till dom. Dom ville ju bara få sig ett ligg lixom. Så vi åt där och drack tills vi blev så fulla så vi däckade och kunde sova ut och dagen efter lånade vi data av dom och gick in på datingsidan igen och letade upp nästa kille! Har hänt några enstaka gånger att jag behövt sova i trapputgångar eller parktoer.


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

Jag

jag skulle aldrig klara att leva så. men du gillade det alltså? eller? varför vill du tillbaka till det? dessa tjejer som var med dig, levde de likadant?


   
SvaraCitera

hört att legionen är bra på sånt där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

jag skulle aldrig klara att leva så. men du gillade det alltså? eller? varför vill du tillbaka till det? dessa tjejer som var med dig, levde de likadant?

Ja dom levde likadant just då. Eller ville testa på, kanske. Jag vet inte varför jag vill tillbaka till det, men det känns bra.


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

Ja dom levde likadant just då. Eller ville testa på, kanske. Jag vet inte varför jag vill tillbaka till det, men det känns bra.

okej. är inte säker på att man mår speciellt bra av det. hur lever du nu?


   
SvaraCitera

Varför byta identitet? Det räcker väl med att dra iväg bara, är inte så lätt att spåra om man inte använder kreditkortet överallt.

Billig buss ner till kontinenten, lifta resten av vägen och se var du hamnar. Se till att göra det på våren bara, vintern är för jävlig utomhus om du inte lyckas tajma in det perfekt med varmare breddgrader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

okej. är inte säker på att man mår speciellt bra av det. hur lever du nu?

Jag blev vräkt idag från min lägenhet så bor hos morsan i nuläget. Dricker mkt och knaprar piller.


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

Jag blev vräkt idag från min lägenhet så bor hos morsan i nuläget. Dricker mkt och knaprar piller.

Blir svårt att ha en lyckad resa i det fallet. Föreslår att du har det som ett mål och försöker stärka dig själv och din tillvaro lite innan dess. Att utfoska världen är grymt, men inte särskilt lönsamt att göra det bara för att fly från saker.


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

Jag blev vräkt idag från min lägenhet så bor hos morsan i nuläget. Dricker mkt och knaprar piller.

ah, okej.. håller med föregående talare måste jag säga. tror inte att fly kommer göra dig lyckligare. kanske lätt för mig att säga, men försök få ordning på din tillvaro istället och blicka framåt.


   
SvaraCitera

tigr:

Vakna. Skaffa lite perspektiv på saker och ting.

+1


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

ag vill fly till ett annat land,

jag med vill ha frihet,vill slippa nolltolerans/byråkrati sverige[sad]

Myksa:

Into the Wild.

bra film[wink]


   
SvaraCitera