Aviseringar
Rensa alla

Flyg + p-piller?


Ämnesstartare

Hej, det är så hära att jag ska till London om ett par dagar,och min fundering är hur jag borde göra med mina p-piller. För jag har hört att vissa är rädd att dom ska tro att det är knark?
Det är det att jag behöver dom ju inte i handbagaget. Men jag har läst att någon skrivit någonstans att man inte borde ha dom i bagaget man checkar in? Och hur gör man då när man ska ha dem i handbagaget, kan jag bara låta dom ligga i väskan medans den går genom den dära grejen,eller måste jag plocka upp dem och lägga dom i något speciellt.. Om det är någon som vet,får ni gärna berätta allt..


   
Citera

Det är inget som personalen i säkerhetskontrollen kommer bry sig om iaf. Så gör som du behagar.


   
SvaraCitera

Jag har flygit med p-piller i både handbagage och incheckat bagage utan några problem över huvud taget. När jag har haft dem i handbagaget har jag bara låtit dem ligga i väskan genom säkerhetskontrollen.

Känner du dig rädd för att de ska börja fråga om dem kan du ju alltid gå till Apoteketet och be om att få ditt recept för dem utskrivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade mina p-piller i min väska när jag var påväg hem från London i väskan. De öppnade min väska på kontroll och han kollade bara vad det var och la tillbaka dom utan att undersöka dom på något sätt. Så länge du är tjej och inte jättegammal så kommer nog ingen reagera på dom [smile] Men känns de obehagligt lägg dom bara i din resväska.
Lycka till!


   
SvaraCitera