Aviseringar
Rensa alla

Flygtekniker


Ämnesstartare

Hej folk!, jag skulle bara vela veta vad ni tror att en flygtekniker gör och hur deras vardag/ hur deras " värld" ser ut. Då jag själv pluggar till just detta och skal skriva en svenska uppsats om detta så skulle jag vela ha andras syn på det hela, som kanske rent av inte har något med flyg o göra över huve taget 🙂

tacksam för svar 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

En flygtekniker är en person som jobbar med att underhålla planen. Inte mer insatt än så i den delen, bara insatt i pilot yrket 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undergrounds: Då jag själv pluggar till just detta

ahaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

makes sense fan 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Hässlö?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Hässlö?

Ljungbyhed 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
En flygtekniker är en person som jobbar med att underhålla planen. Inte mer insatt än så i den delen, bara insatt i pilot yrket 

okej :), det är precis så det är 🙂

och så får man stå ut med piloter som klagar på de ena och det andra 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
makes sense fan 

vad menar du? menar du att det är konstigt att jag skriver och frågar?

jag gör det för att jag är uppväxt i denna "världen" då min pappa är och har jobbat som det i hela mitt liv. så jag är uppväxt med sådana människor och jag ville bara ha någon/några andras synvinkel på det hela, då jag är van vid o träffa, umgås och jobba med sådana människor (jag skriver sådana människor för att vi flygtekniker är en speciell sorts människor, och man måste träffat en eller flera för o förstå vad jag menar)

och jag ville som sagt, bara ha någon annans uppfattning om hur vi är 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undergrounds: menar du att det är konstigt att jag skriver och frågar?

jaaaa

du borde veta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undergrounds:

okej :), det är precis så det är 🙂

och så får man stå ut med piloter som klagar på de ena och det andra 😉

Helt rätt att piloterna klagar, det är stress som fan när det är något fel på planet! Missa sin slot och man kan ju stå still i flera timmar på större flygplatser! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jaaaa

du borde veta 

fast det tycker inte jag då jag bara vill ha någon annans perspektiv på det hela, eftersom att jag som sagt är uppväxt med sånna människor så vill jag ha ett perspektiv utifrån en person/ flera personer som inte är uppväxt med sånna människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Helt rätt att piloterna klagar, det är stress som fan när det är något fel på planet! Missa sin slot och man kan ju stå still i flera timmar på större flygplatser! 

sant, men teknikerna har större press på sig då det är dem som måste fixa planet. Och alla regler som finns gör det ju direkt inte lättare, du kan inte ta vilken reserv del som helst. utan du måste ha papper, med barkund, tillverknings datum mm. Vilket inte gör jobbet lättare då man måste gå och leta papper hela tiden. + att man inte får sätta in grejer hur som helst utan du måste gå och söka upp rett manual osv. Jag har inget emot piloter så, men efter allt jag har hört igenom åren så kan piloter oftast vara riktiga gnällspikar och bli förbannade för i princip ingenting. nu säger jag inte att alla är så men många är det desvärre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undergrounds:

sant, men teknikerna har större press på sig då det är dem som måste fixa planet. Och alla regler som finns gör det ju direkt inte lättare, du kan inte ta vilken reserv del som helst. utan du måste ha papper, med barkund, tillverknings datum mm. Vilket inte gör jobbet lättare då man måste gå och leta papper hela tiden. + att man inte får sätta in grejer hur som helst utan du måste gå och söka upp rett manual osv. Jag har inget emot piloter så, men efter allt jag har hört igenom åren så kan piloter oftast vara riktiga gnällspikar och bli förbannade för i princip ingenting. nu säger jag inte att alla är så men många är det desvärre.

Tror mycket av piloternas ilska ligger i företagets namn, eftersom det kan påverka så sjukt mycket. Blir man försenade ex antal timmar så måste ju ny personal kallas in, vilket gör att planet blir stilla stående ännu längre. Och passagerna blir mer o mer förbannade för att bli försenade! Men kan tänka mig att det är mycket press som tekniker aswell! Coolt yrke o få jobba med flygplan i allmänhet! Gått fordon innan eller vad är det som krävs? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Tror mycket av piloternas ilska ligger i företagets namn, eftersom det kan påverka så sjukt mycket. Blir man försenade ex antal timmar så måste ju ny personal kallas in, vilket gör att planet blir stilla stående ännu längre. Och passagerna blir mer o mer förbannade för att bli försenade! Men kan tänka mig att det är mycket press som tekniker aswell! Coolt yrke o få jobba med flygplan i allmänhet! Gått fordon innan eller vad är det som krävs? 🙂

sant :/, men det man oftast dessvärre inte märker är att företaget kan skälla ut teknikerna med jämna mellan rum pg av att dem gör sitt jobb vilket är jävligt konstigt enligt min mening :/

man skal plugga flygteknik, antingen i hesslö (tror jag det heter) eller i Ljungbyhed, en fyra årig linje. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undergrounds:

sant :/, men det man oftast dessvärre inte märker är att företaget kan skälla ut teknikerna med jämna mellan rum pg av att dem gör sitt jobb vilket är jävligt konstigt enligt min mening :/

man skal plugga flygteknik, antingen i hesslö (tror jag det heter) eller i Ljungbyhed, en fyra årig linje. 🙂

Kul kul! Har fortfarande funderingar på om jag skall ta tag i livet och försöka bli pilot! isåfall kanske vi ses i framtiden när jag skäller ut dig Blink


   
SvaraCitera