Aviseringar
Rensa alla

Flyktingar protesterar mot sitt boende! Kommentar?


Ämnesstartare

dazed:
De s.k. flyktingarna? Ska det återvända till det s.k. kriget i Syrien också? Din privilegierande jävla mupp.

Är väl rätt uppenbart att det inte är äkta flyktingar om de klagar på servicen som svenska skattebetalare erbjuder dem. Äkta flyktingar hade varit glada om de fått tak över huvudet och sluppit undan krig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hårig:

Är väl rätt uppenbart att det inte är äkta flyktingar om de klagar på servicen som svenska skattebetalare erbjuder dem. Äkta flyktingar hade varit glada om de fått tak över huvudet och sluppit undan krig.

Du vet väl sånt antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
hur i helvete är man otacksam för att man protesterar när man istället för en bussresa på 30 min inom skåne blir avsläppt 15 timmar bort, i östersund? ni är ju inte sanna. de förtjänar fan att informeras.

+111


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skjut er.


   
SvaraCitera

N.W:
Otacksamma "flyktingar" kan gärna söka sig efter ett annat ställe och bo på. Säger mycket om de påstådda flyktingarnas faktiska utsatthet. 

Nja, att 30 pers skulle representera alla asylsökande faller på sin egen orimlighet. Tänk efter, hur många sådana bussar går inte från t.ex Malmö till alla möjliga orter där flyktingarna faktiskt är oerhört tacksamma? Skulle bli ett jäkla jobb och rapportera om dem, men denna debatt behöver bli mer transparent 


   
SvaraCitera

"Här får ni varsin bajskorv, varsågoda och gnäll inte"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hwathusi: Nja, att 30 pers skulle representera alla asylsökande faller på sin egen orimlighet. Tänk efter, hur många sådana bussar går inte från t.ex Malmö till alla möjliga orter där flyktingarna faktiskt är oerhört tacksamma? Skulle bli ett jäkla jobb och rapportera om dem, men denna debatt behöver bli mer transparent

Tror han talade för just dessa "flyktingar". Dock är det ju inte första gången vi hör om otacksamhet från asylsökare och troligtvis inte sista heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flyktingfientlig: första flyktingarna gör när de kommer till Sverige är att protestera mot sitt boende

Som jag förstått det hela så har de bott på ett ställe i Malmö, fått veta att de ska flytta 40min ifrån boendet de bodde på, blivit flyttade 15h bort.
Så varför skriver du lögner för?


   
SvaraCitera

Lav:

Som jag förstått det hela så har de bott på ett ställe i Malmö, fått veta att de ska flytta 40min ifrån boendet de bodde på, blivit flyttade 15h bort.
Så varför skriver du lögner för?

För att kunna vara en solid och hängiven rasist måste man kunna skarva och vinkla på rätt sätt.


   
SvaraCitera

Hårig:

Tror han talade för just dessa "flyktingar". 

Han tycker att detta visar på missnöjda flyktingars utsatthet eller hur han uttryckte det. Som att detta fall skulle representera alla andra fall där flyktingar är missnöjda, men då kanske lever under förhållanden som är ännu sämre än dessa. Det jag menar är problematiskt är att man tjatat om det här fallet på TV hela dagen, vilket kan tyckas rätt i sak men lik förbaskat spär på fördomar mot flykingar generellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart de har rätt att protestera pga. missvisande (rätt grov..) information. 

Vad jag förstått så är det detta man protesterar mot. Om fallet skulle vara att protestera mot att bo på just platsen så är det lite annat på tapeten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ÄR en dålig situation med flyktingarna i Sverige idag men ingen vill kännas vid det. När tillochmed såna som flytt krig börjar klaga på svensk migration så är det kanske tid att... Oj nej, my bad, allt är perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hwathusi:

Nja, att 30 pers skulle representera alla asylsökande faller på sin egen orimlighet. Tänk efter, hur många sådana bussar går inte från t.ex Malmö till alla möjliga orter där flyktingarna faktiskt är oerhört tacksamma? Skulle bli ett jäkla jobb och rapportera om dem, men denna debatt behöver bli mer transparent 

Vem har påstått att denna händelse skulle vara representativ för alla asylsökande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: så säger bara dödsknarkarfascistnazister, all kritik skall förbjudas. 

Alla fittkukar som sitter och lipar över att "deras" Sverige - som det en gång var (gärna livserfarenhet i knappt 20 år och läst om politik i 2mån) - kan sluta självömka o sluta vara så jävla bajsnödiga och inskränkta. 

// en patetisk och skadad människa


   
SvaraCitera

N.W:

Vem har påstått att denna händelse skulle vara representativ för alla asylsökande?

Ingen har påstått det men jag menar att det lätt blir en koppling många omedvetet gör. Påstår inte att du tänker är en av dem men det låter typiskt Sverigedemokratiskt att säga nått i stil med att här ser man att klagande flyktingar inte har det så dåligt. 


   
SvaraCitera