Aviseringar
Rensa alla

Flytta


Erram
Ämnesstartare

Det är dags för mig att flytta denna gången är det klurigare än de andra gångerna.
Tidigare har jag flyttat runt inom Borås och Ulricehamnskomun
är fruktansvärt less på Boråskomun , vill inte flytta tillbaka.
Jag vill ut på riktigt som man kan säga vill bosätta mig nånstans i Sverige
på ett bra ställe , jag har svårt att välja.

Jag hade inte tänkt på att bo i Boråskomun i resten av mitt liv.
Jag trivs inte i Borås häller och behöver komma ifrån de stället överhuvudtaget
för att söka lyckan någon någon annanstans jag är såå redo för detta.
Jag har bara svårt att sätta fingret på Sveriges karta och säga direkt att jag vill bo där
jag vill höra med er övriga här villket ställe som är bäst att bo på i Sverige.

Själv vill jag bo i en stad , i ett ganska lungt område men endå lite fart och fläkt.
Och hur går det till att söka lägenhet just där? villket rekomenderar ni andra.


   
Citera

Gillar linköping

plus:
har man tråkigt kan man bara lyssna på dialekter
lagom stort, litet men ändå händer grejer
minus:
det är inte lika fancy som typ, san diego


   
SvaraCitera

En steg-för-steg guide för hur du ska fixa en lägenhet i Stockholm, för det är självfallet här du ska bo. Resten av Sverige är väldigt grått i jämförelse.

Steg 1: Ansök till grundläggande militär utbildning i Stockholm, genomför denna.

Steg 2: När du är färdig med denna så tar du anställning inom armén och bor på regementet.

Steg 3: Medan du bor på regementet så söker du en lägenhet genom Försvarsmakten. När du får tag i en sådan så åker du bara å hämtar nycklarna och flyttar in.

Steg 4: När du fått fast anställning så kan du börja kolla omkring efter en civil lägenhet.

Steg 5: Nu bor du alltså i Stockholm och har samtidigt skaffat dig ett av de läckraste jobben du kan få 🙂 Grattis!


   
SvaraCitera

gbg?


   
SvaraCitera

KnightInShiny:

: Ansök till grundläggande militär utbildning i Stockholm, genomför denna.

KnightInShiny:

anställning inom armén

KnightInShiny:

Nu bor du alltså i Stockholm och har samtidigt skaffat dig ett av de läckraste jobben du kan få 🙂 Grattis!

[tired]


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

KnightInShiny:

En steg-för-steg guide för hur du ska fixa en lägenhet i Stockholm, för det är självfallet här du ska bo. Resten av Sverige är väldigt grått i jämförelse.Steg 1: Ansök till grundläggande militär utbildning i Stockholm, genomför denna.Steg 2: När du är färdig med denna så tar du anställning inom armén och bor på regementet.Steg 3: Medan du bor på regementet så söker du en lägenhet genom Försvarsmakten. När du får tag i en sådan så åker du bara å hämtar nycklarna och flyttar in.Steg 4: När du fått fast anställning så kan du börja kolla omkring efter en civil lägenhet.Steg 5: Nu bor du alltså i Stockholm och har samtidigt skaffat dig ett av de läckraste jobben du kan få 🙂 Grattis!

Jag har funderat på Göteborg eller nånstans i Kalmar


   
SvaraCitera

S3ON:

[cool]


   
SvaraCitera

Erram:

Jag har funderat på Göteborg

Kör på de! Kalmar-bor har ju världens fulaste dialekt.. [crazy]


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

S3ON:

Kör på de! Kalmar-bor har ju världens fulaste dialekt..

Hur söker man lägenhet i Göteborg då? finns ju tillgång till allt där.


   
SvaraCitera

strömstad kanske eller malmö


   
SvaraCitera

Erram:

Hur söker man lägenhet i Göteborg då? finns ju tillgång till allt där.

Som på alla andra ställen, man ställer sig i den långa kön alternativt köper en bostadsrätt?


   
SvaraCitera