Aviseringar
Rensa alla

flytta en gång till?


Ämnesstartare

Jag har bytt skola en gång redan, gick ettan i en skola och tvåan i en annan. Nu funderar jag på att flytta än en gång, denna gång till stockholm pga "karriär", och i så fall gå mitt sista gymnasieår på en jensenskola. Vad tror ni om detta, värt/ovärt? kommer det vara stört supersvårt att komma in i en klass efter två år?


   
Citera

vart ska du bo i Stockholm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

vart ska du bo i Stockholm?

där jag får bostad, antingen hos släkt lr antagligen typ inneboende/ andra hand.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Vad tror ni om detta, värt/ovärt?

beror på vilken karriär.


   
SvaraCitera

elverpigen:

andra hand.

elverpigen:

inneboende/ andra hand

inneboende är dyrt och andrahand är svårt att hitta. släkt blir bättre, om du vill spara pengar.

elverpigen:

Vad tror ni om detta, värt/ovärt?

Kan vara svårt att komma in i en klass där alla redan har gått tsm i 2 år. Men det är vad du gör det till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

beror på vilken karriär.

vill göra små filmgrejer, och efter gymnasiet gå calle flygares teaterhögskola. Lättare att få jobb om man bor i sthlm och kan komma på provfilmningar/kan komma på kort varsel.


   
SvaraCitera

Gört om det känns värt det. Follow your dreams osv!


   
SvaraCitera

elverpigen:

vill göra små filmgrejer, och efter gymnasiet gå calle flygares teaterhögskola. Lättare att få jobb om man bor i sthlm och kan komma på provfilmningar/kan komma på kort varsel

ok, inte för att vara "den där" men det kanske är bra att se över andra utvägar med, om du nu gör det bäst i sthlm eller där du är vet väl du bäst antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

men det kanske är bra att se över andra utvägar

utveckla detta.


   
SvaraCitera

elverpigen:

utveckla detta.

Att om du sitter i sthlm och har satsat allt på ett kort kanske det inte är så himla kul om det skiter sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Att om du sitter i sthlm och har satsat allt på ett kort kanske det inte är så himla kul om det skiter sig.

alltså, sitter jag i sthlm och inte kommer in på calle flygare (efter studenten) eller tidigt känner att fan det här va inte min grej alls ang skolan kan jag ju alltid flytta hem igen lr göra ngt annat. Tycker det inte är så mkt "allt på ett kort", just nu är det tråkigt att jag fått flera bra erbjudanden som jag tvingats tacka nej till pga bor på icke-pendlingsavstånd till huvudstaden.


   
SvaraCitera

elverpigen:

så, sitter jag i sth

ok, då är det väl bara att köra på då, så länge du tänker på vad du lämnar bakom dig.


   
SvaraCitera