Aviseringar
Rensa alla

Flytta ett installerat program?


Ämnesstartare

Jag har av misstag råkat installera ett program på fel partition, något jag inte upptäckt förrän nu. Jag kör Windows XP. Jag har rätt mycket sparad information i programmet och känner inte för trasslet att ominstallera det, om det kan undvikas. Så jag undrar om det finns någon bra metod eller något program som kan fixa de problem som brukar uppstå, t.ex. med registret.


   
Citera
Ämnesstartare

Stringburka:

Så jag undrar om det finns någon bra metod eller något program som kan fixa de problem som brukar uppstå, t.ex. med registret.

Har aldrig hört talas om ett sådant program, och det vore nog svårt, hoppas att det finns nåt iaf, men jag betvivlar det.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Jag har rätt mycket sparad information i programmet och känner inte för trasslet att ominstallera det, om det kan undvikas

All data sparas väl ändå inte i programmet, utan kan kopieras och användas efter att ha avinstallerat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

All data sparas väl ändå inte i programmet, utan kan kopieras och användas efter att ha avinstallerat det.

Ja, så är det ju. Det är ett spel, så datan är i första hand sparade karaktärer och inställningar och sånt. Ville bara slippa trasslet, men jag gissar på att det blir svårt jo...


   
SvaraCitera
Åtta

Sparade spel och dylikt brukar ju gå att migrera ganska enkelt. Kika runt i programmappen eller googla efter instruktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spel tycker jag ofta brukar bara vara att flytta runt lite som man vill. Har aldrig direkt varit några problem för mig.


   
SvaraCitera
Tyrael

Stringburka:

Ja, så är det ju. Det är ett spel, så datan är i första hand sparade karaktärer och inställningar och sånt. Ville bara slippa trasslet, men jag gissar på att det blir svårt jo...

Speldata sparas inte i registret?
Alltså.. inget förstörs om du bara testar att flytta det, starta, kolla om speldatan finns där, annars är det kanske något om vart spelet skall hämta datan ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Speldata sparas inte i registret?

Nja, inte speldatan men ofta sparas info om t.ex. vart cd-skivan ska leta efter installationen, var olika filer ligger och sådant. Är rädd att tappa det. Men jag kan ju testa, flyttar jag tebax borde det ju inte vara några problem! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är ett relativt nytt spel ska alla saves, karaktärer och liknande ligga i din My Games-katalog, under My Documents. Att bara installera om ska inte vara något problem i såna fall.

Vad rör det sig om för spel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera