Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån


Ämnesstartare

Jag har panik...Om tre dagar flyttar jag till en helt ny stad där jag aldrig varit och där jag inte känner någon...

Jag har varit nervös i en vecka nu och haft ont i magen varje dag bara av att tänka på det. En kombination av hur det praktiska ska gå ihop med studierna, hur det ska funka med det sociala, mat etc. Allt bara. Vet inte hur jag ska få det att gå ihop och fortfarande ha kul...

Vad ska jag göra? Håller på att bryta samman här. Jag vill verkligen genomföra det här men jag vet inte hur det ska gå nu...


   
Citera

Gör det ej, kryp tillbaka in i livmodern omedelbums så känns det bättre.


   
SvaraCitera

Herrpäron:

Vad ska jag göra?

Andas in, andas ut... upprepa och upprepa

Det brukar gå bättre än man själv tror faktiskt.
Kan du laga någon maträtt är det bra, annars finns nudlar som kan funka några gånger i veckan.
Det sociala brukar lösa sig automatiskt, särskilt om man studerar och får träffa folk i klassrummet vilket gör att man får ett sådant umgänge åtminstone. Detta kan leda till att man skapar nya relationer. Våga vara social bara.


   
SvaraCitera

Nudlar är onödigt dyrt faktiskt. Köp hellre pasta, ha alltid pasta hemma. Man behöver inte laga så avancerade måltider. Jag har en gammal hemkunskapsbok som jag följer recept ifrån, annars finns det så mycket mattips och recept på internet.

Vänner träffar man i skolan, men det tar ju lite tid att binda relationer, men det är säkert fler som inte känner någon alls, du är nog inte ensam. Bara visa att du vill lära känna andra så ska det nog lösa sig också.


   
SvaraCitera

Ta det lugnt, börja enkelt och fokusera på det positiva.


   
SvaraCitera

för att vinna måste man våga riskera att allt går åt helvette


   
SvaraCitera

Herrpäron:

mat

Så länge du kan följa ett recept är det ju inga problem. Finns hur mycket som helst på internet, bara googla.


   
SvaraCitera