Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån


Ämnesstartare

Hej!

Mina föräldrar har under flera år bråkat mycket och nu vid nyår så skildes dom.
Detta har skapat jobbiga konsekvenser för mig. Dom kan helt enkelt inte låta bli varandra. Dom snackar skit om varandra så fort dom kan och försöker psyka mig till att vara på den enes och den andres sida. De beter sig inte som föräldrar, kan verkligen inte ta hand om mig ( det har varit familje tragedier som har gjort att jag mår väldigt dåligt psykiskt, går hos BUP m.m. ) och de lyssnar inte på mig. Detta påverkar mig väldigt mycket psykiskt, jag flyttar runt från min kille till kompisar hela tiden för att slippa komma hem till någon av dom. Det värsta är att bor jag hos mamma blir pappa arg och tvärtom. Jag klarar inte av att bo hemma mera. Jag är 16 år och behöver hjälp att få flytta hemifrån eller bo hos någon annan.
Var finns hjälpen?

tacksam för hjälp


   
Citera

ta kontakt med soc med hjälp av bup.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om Bup vägrar då ?


   
SvaraCitera

Kukelikakan:

jobbit att disk i garberobe utan diskho :p

men hon får ju diska i köket fattaruväl[no-no] men hon får bo där när hon inte diskar[blush]


   
SvaraCitera

angelicalisab:

om Bup vägrar då ?

Varför skulle dem? Deras jobb är att hjälpa dig.


   
SvaraCitera

Jag har varit med om samma, fast inte lika grovt tror jag. Det upphörde när jag bestämt och defensivt så åt dem att det inte var okej, och jag inte är en av dem, eller så lämnar man bara brottsplatsen, de förstår så småningom.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

men hon får ju diska i köket fattaruväl[no-no] men hon får bo där när hon inte diskar[blush]

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontakta soc eller kommunen om att få flytta till ett slags "ungbo" ett ställe för ungdomar som inte kan bo hemma pga av familjeskäl etc.


   
SvaraCitera

Jag hade samma problem en period för något år sedan, och gick till kuratorn på ungdomsmottagninge för att 'prata ut'. Hon nämnde för mig att hon kunde hjälpa mig om jag behöver flytta hemifrån pga jobbiga familjerelationer. Det kan ju vara ett enkelt sätt att ta både prata om saken och få hjälp.


   
SvaraCitera