Forumet - Flytta hemifrån

Flytta hemifrån

4510 2 72

Spana också in:

När jag var 20 år blev det dags för första flytten.
Som många redan sagt så ska man göra det när man kan försörja sig själv. Kan vara en fördel om man är två och delar men då gäller det att man kan stå ut med varandras ovanor och fördela hushållsarbetet rättvist.
Men att bo helt ensam föredrar jag i alla lägen.

mrman: Enda fördelen jag ser med att ha eget place är att man kan ha hur röjiga hemmafester man vill.
Tråkig syn på just den delen av livet du har.

S3ON: tkr man ska göra d så fort man klarar d ekonomiskt förutsatt att man är myndig. eller aa d finns jufolk som flyttar innan, men kan man inte stöta på vissa problem dåe?
Är väl mest att det blir lurigt att betala räkningar och sånt eftersom man inte får ha dosa och så förrens man är 18
mrman: Tycker det är nice att bo hemma. Enda fördelen jag ser med att ha eget place är att man kan ha hur röjiga hemmafester man vill. 
Och att man får laga vilken mat man vill, och att man slipper alla skrikiga småungar, och alla skrikiga föräldrar, osv. 
aristoteles: Flyttade ett år efter gymnasiet. Efter gymnasiet då man har råd tycker jag man ska flytta, jag anser att man är skyldiga sina föräldrar att växa upp även om det är bekvämt hemma hos mor och far.
Men om man har råd och är redo att flytta innan/under gymnasietiden då?