Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån


Ämnesstartare

mrman: Är ung och dum just nu.

Sämsta ursäkten någonsin för allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maki:

Sämsta ursäkten någonsin för allt.

Uppfyller mina drömmar som ungdom just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag flyttade hemifrån för ett halvår sedan, och jag är ynka 16 år gammal. Det är olika från individ till individ; jag tycker att man ska flytta hemifrån när man vill och kan. 


   
SvaraCitera
time
 time

Första gången jag flyttade hemifrån var jag 15, då flyttade jag utomlands. Kom hem igen efter typ sju/åtta månader. Nästa gång var jag nyss fyllda 17, har inte flyttat sedan dess, är 21 nu. Man ska göra det när man känner att man vill och kan! 


   
SvaraCitera

Man ska göra det när man är mogen och har medel att göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
tkr man ska göra d så fort man klarar d ekonomiskt förutsatt att man är myndig. eller aa d finns jufolk som flyttar innan, men kan man inte stöta på vissa problem dåe?

Är väl mest att det blir lurigt att betala räkningar och sånt eftersom man inte får ha dosa och så förrens man är 18

mrman:
Tycker det är nice att bo hemma. Enda fördelen jag ser med att ha eget place är att man kan ha hur röjiga hemmafester man vill. 

Och att man får laga vilken mat man vill, och att man slipper alla skrikiga småungar, och alla skrikiga föräldrar, osv. 

aristoteles:
Flyttade ett år efter gymnasiet. Efter gymnasiet då man har råd tycker jag man ska flytta, jag anser att man är skyldiga sina föräldrar att växa upp även om det är bekvämt hemma hos mor och far.

Men om man har råd och är redo att flytta innan/under gymnasietiden då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maki: När jag var 20 år blev det dags för första flytten.
Som många redan sagt så ska man göra det när man kan försörja sig själv. Kan vara en fördel om man är två och delar men då gäller det att man kan stå ut med varandras ovanor och fördela hushållsarbetet rättvist.
Men att bo helt ensam föredrar jag i alla lägen.

Tror faktiskt det är bättre att bo själv först, för att lära sig att klara sig själv. Tycker inte man ska flytta hemifrån om man inte har ekonomin att stå på egna ben, om förhållandet (vänskap som kärlek) skulle skita sig. Har man flyttat hemifrån en gång tycker jag det att det ska vara en gång för alla. 

reben:
denna tråd sabbade min jul???

Why??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko: Och att man får laga vilken mat man vill, och att man slipper alla skrikiga småungar, och alla skrikiga föräldrar, osv.

Tycker inte om att laga mat så skulle nog äta ute rätt ofta om jag bodde själv, har inga småungar hemma plus är inte hemma så jätte ofta samtidigt som mina föräldrar, är mest på vardagkvällar om jag är hemma då. Är ute och festar rätt ofta på vardagkvällar och på sommaren är mina föräldrar alltid på landet på fredag/helgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko: Tror faktiskt det är bättre att bo själv först, för att lära sig att klara sig själv.

Absolut. Har ett par vänner som gifte sig för över ett år sedan. En av dem hade inte bott hemifrån alls. Jag tyckte att det var tråkigt för den personen då den inte bott ensam vilket jag anser är nyttigt och viktigt. Men det verkar ha funkat bra för dem så spelar ingen större roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flyttade dagen efter min student pga fast inkomst. Sedan dess har jag inte satt foten "hemma" igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Flyttade dagen efter min student pga fast inkomst. Sedan dess har jag inte satt foten "hemma" igen

Samma här. Bara det att jag flyttade 6 månader innan jag tog studenten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ni flyttat hemifrån?
När gjorde ni det?
När tycker ni man ska göra det?
___________________________________________________________________________________

Nej.
I sinom tid. 
När pläjset har råd att bli pröjsat för den tid som man tänkt att få tillgång till under.
När det tycks goare att befinna sig i "pläjset" än vart man befunnit sig innan.
Då man kan må bra i det nya hemmet.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Jag flyttade nån månad innan jag fyllde 20. Bodde kvar hemma 1 år + en sommar efter gymnasiet.. det var lagom. Då hade jag tjänat ihop bra med pengar så jag kände att jag klarade mig själv. Blev dock arbetslös typ nån månad efter att jag flyttat, men då var det ju tur att jag hade en buffert. Fick nytt jobb efter ca 3 månader. Tycker det är fruktansvärt skönt att bo själv. Flytta när du har ekonomi till det, är nog inte så kul att känna sig stressad inför ekonomin det första en gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flyttade hemifrån när jag var 19. Tycker man ska flytta när det känns rätt. Ekonomin behöver man inte tänka så mycket på egentligen - bara man kan betala hyran så kan man dumpstra mat och snatta grejer sen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!: Ekonomin behöver man inte tänka så mycket på egentligen - bara man kan betala hyran så kan man dumpstra mat och snatta grejer sen.

I really hope that you are kidding.


   
SvaraCitera