Forumet - Flytta hemifrån

Flytta hemifrån

1283 1 44

Jag är ledsen. Trodde jag hade hittat ett andrahandskontrakt på en etta i Hisingen, men nu hörde kvinnan av sig och sa att den var uthyrd till någon annan. Jag är så jäkla ledsen! Fan vad det är svårt att hitta lägenhet för rimliga priser. Att betala 3000 kr för att bo precis utanför Göteborg på något slabbigt kollektiv känns inte bra. 
Kom gärna med goda råd eller gnäll med mig. 

Spana också in:

Satrid:
En rimlig hyra skulle vara 3000 i närheten av centrum, och i Göteborg. Men att man då bodde på ett ja... ganska fräscht ställe? Eller att man hade en egen liten sjabbig etta. Är det för optimistiskt?
Haha tror du helt seriöst att du kan få en lägenhet för 3000kr/månad i centrala Göteborg? :P

Satrid:
En rimlig hyra skulle vara 3000 i närheten av centrum, och i Göteborg. Men att man då bodde på ett ja... ganska fräscht ställe? Eller att man hade en egen liten sjabbig etta. Är det för optimistiskt?
En hyra på 3k nära centrum i gbg kan du glömma att hitta. 

Ett exempel: en tvåa på biskopsgården, 20-25 min från centrala gbg går på närmare 6k. 

Satrid:

betalar inte ens det för min förstahands i en norrländska håla :(
Det är nog väldigt optimistiskt tyvärr.
en snabb flukt på bostadsportalen och jag tror att du måste räkna med minst 5k- 6k, om du skulle hitta ett förstahandskontrakt vill säga. Tror det är bättre att hålla ut och ställa dig i alla köer du kan hitta, samt kanske leta en bit utanför stan.

Carolineelisabeth95:
Haha tror du helt seriöst att du kan få en lägenhet för 3000kr/månad i centrala Göteborg? :P

Carolineelisabeth95:
Nej men om hon är ute efter det så kan hon ju sluta leta direkt
Skärp dig. Väldigt otrevligt att hånflina åt någon, jag är 16 bast och jag lär mig nya saker hela tiden. Jag har dessutom kollat runt jävligt mycket och jag säger ingenting utan vetskap om det, jag kan därför säga dig att man kan hitta ett rum i ett kollektiv för 3000 på 2:a lång. Vilket ligger i centrum, och ettan på Hisingen jag var nära på att få kostade 2500 i månaden. Du dock verkar inte veta att det finns andra alternativ om man har tålamod.
FruLiten:
Rimliga priser kanske inte går hand i hand med aktuella priser, så att säga
Ja varsågod du kan läsa det ovanstående med, även om det personligen ej var riktat till dig.