Aviseringar
Rensa alla

Flytta hemifrån.


Ämnesstartare

Hej

Var på väg för några månader senare att flytta hemifrån, började packa hittade en fin lägenhet och vi började förbeställa möbler. Och sen fick jag panik, sov dåligt och ångest för att jag skulle flytta hemifrån och sa att nej jag ska inte flytta det får vänta.

Nu står jag här igen, hittat en lägenhet som jag vill ha men vet inte om jag ska flytta. Måste ju flytta någon gång fyller 20 i år så det är ju dags. Men den känns som att tiden gått för fort och vet inte hur mina föräldrar skulle må...


   
Citera
Exner

Första gången mådde du själv dåligt och andra gången föräldrarna. Mådde de dåligt då också?


   
SvaraCitera

tror det hör till att tycka att det är läskigt att flytta hemifrån, det är ju ändå en stor grej. när jag flyttade växlade jag mellan att tycka att det var spännande och att gråta ögonen ur mig. du ska ju inte göra något du absolut inte vill, men det kan vara bra att prova på i alla fall. du kan alltid åka hem och hälsa på om du har hemlängtan, och känner du verkligen att det inte funkar så är jag säker på att dina föräldrar skulle låta dig flytta hem igen

man utvecklas enormt av att flytta hemifrån, så jag tycker att du ska ge det ett försök


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte hur mina föräldrar mår om det, vi pratar inte om någons känslor men är dom jag är oroliga för. Det pinsamma i det hela är ju att jag kommer inte flytta långt. Vi kommer bo 1 - 2 km till varandra. Hu aldrig tänkt på det faktiskt. Lol nu känns det bättre 😀


   
SvaraCitera
Lenny

Jag har precis flyttat hem ifrån, bott ensam i 1 månad + 2 dagar nu. Jag hade jävligt svårt att sova från att jag skrev på kontraktet tills att jag flyttade in, sover som en kung nu. Inte mått speciellt dåligt, varken innan eller efter, men det är så otroligt mycket man måste tänka på, och även saker man inte behöver tänka på sen. 
Jag bor 5 mil ifrån mor och far och stortrivs! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lenny: sova

varför hade du svårt att sova?


   
SvaraCitera
Lenny

Anura:

varför hade du svårt att sova?

För att jag var så fruktansvärt nervös 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyckte det var helt fantastiskt att flytta hemifrån. Gjorde det mesta hemma ändå. Så tyckte inte det var några konstigheter. Lättare när man bara ansvarar för en själv. Har också en bättre relation till min mor nu än när jag bodde hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda: Har också en bättre relation till min mor nu än när jag bodde hemma.

på vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

på vilket sätt?

Var mycket tjafs och meningsskiljaktigheter hemma. Nu ser hon att de val jag gjort har funkat och att det går bra för mig. Ser fram emot att träffa henne nu.


   
SvaraCitera