Aviseringar
Rensa alla

flytta hemifrån


Ämnesstartare

asså vad är fördelen med att flytta hemifrån? asså fan va gött att man kan göra som man vill när man bo självv jag kanske kommer flytta hemifrån när jag fyller 20 pallar fan inte att farsan skriker åt mig och säger åt mig vad jag ska göra men de kanske blir ändring nästa år då jag är myndig (18)


   
Citera
Ämnesstartare

Om du har pengar så kör på. Dock så an du flytta ut på gatan utan några para alls (ja, ja jag leker orten)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Om du har pengar så kör på. Dock så an du flytta ut på gatan utan några para alls (ja, ja jag leker orten)

vadå om jag har pengar kostar drt pengar att  flytta?  men kan ju bo hos kompisar eller nån som har en bostad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

vadå om jag har pengar kostar drt pengar att  flytta?  men kan ju bo hos kompisar eller nån som har en bostad 

Lycka till med att dina polare skulle palla bo med någon (inget specifikt riktat mot just dig)


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:

vadå om jag har pengar kostar drt pengar att  flytta?  men kan ju bo hos kompisar eller nån som har en bostad 

om du har kompisar som vill betala allt ditt så har du förbannat bra kompisar antar ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Lycka till med att dina polare skulle palla bo med någon (inget specifikt riktat mot just dig)

va vad menar du??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

va vad menar du??

Tror du verkligen att de skulle låta dig bo hos dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Tror du verkligen att de skulle låta dig bo hos dom?

jag vet inte vad framtiden har att erbjuda hoppas något bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

jag vet inte vad framtiden har att erbjuda hoppas något bra

Deb absolut största sannolikheten är att du absolut inte kommer få bo hos dina vänner (då jag antar att dom också bor hemma?) och att dom inte kommer betala för dig. Du behöver pengar. Livte e inte roligare när du e 18. Min 20åriga syrra bor fortfrande hemma, utan något jobb och svinfattig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Deb absolut största sannolikheten är att du absolut inte kommer få bo hos dina vänner (då jag antar att dom också bor hemma?) och att dom inte kommer betala för dig. Du behöver pengar. Livte e inte roligare när du e 18. Min 20åriga syrra bor fortfrande hemma, utan något jobb och svinfattig. 

man e ju myndig när man är 18 och då får man ju bestämma själv vad man vill göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte något blir bättre när man flyttar....det är alltid andra som vill kontrollera en istället.... jag hoppades alltid det innan men det gör det inte...ens föräldrar får skrika åt en och slå en de gör som de vill för det är deras barn, och då är det barnet som gjort fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hbdfg:
tror inte något blir bättre när man flyttar....det är alltid andra som vill kontrollera en istället.... jag hoppades alltid det innan men det gör det inte...ens föräldrar får skrika åt en och slå en de gör som de vill för det är deras barn, och då är det barnet som gjort fel

varför ärde barnet som gör fel?


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:

man e ju myndig när man är 18 och då får man ju bestämma själv vad man vill göra

Du får bestämma själv vad du vill göra , ja. Men hur ska du ha råf att göra det? Om du nu flyttar in hos dina kompisar kommer dom vilja ha betalt. Ingenting i livet är gratis. Så det är bara att börja jobba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När fyller du - månad och dag? 

Nackdelen med att flytta hemifrån är att man helt och hållet får sköta sig egen ekonomi. Dvs man får själv se till att pengarna räcker till hyra, el, telefon, mat, kläder mm. Och det lilla som blir över kan man lägga på saker som möbler, husgeråd, dator, mobil och nöjen i allmänhet. 

Så en bra förutsättning för att man inte ska behöva tigga pengar av sina föräldrar när man flyttat hemifrån är att man i vart fall har en fast anställning.
Att fortfarande plugga och flytta hemifrån brukar inte direkt vara en dans på rosor. Även om de allra flesta gör det och hankar sig fram ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

islamofoben:
När fyller du - månad och dag? 

Nackdelen med att flytta hemifrån är att man helt och hållet får sköta sig egen ekonomi. Dvs man får själv se till att pengarna räcker till hyra, el, telefon, mat, kläder mm. Och det lilla som blir över kan man lägga på saker som möbler, husgeråd, dator, mobil och nöjen i allmänhet. 

Så en bra förutsättning för att man inte ska behöva tigga pengar av sina föräldrar när man flyttat hemifrån är att man i vart fall har en fast anställning.
Att fortfarande plugga och flytta hemifrån brukar inte direkt vara en dans på rosor. Även om de allra flesta gör det och hankar sig fram ändå.

så ska jag bo hemma då ett tag till?


   
SvaraCitera