Forumet - Flytta hemifrån och är 16?

Flytta hemifrån och är 16?

474 0 12
Så jag har lessnat på att bo hemma. Min morsa har blivit skum och har även börjat dricka nå jävelskt. Överhuvudtaget så är hon väldigt konstig jämfört med för typ två år sedan. Min farsa bor åt helvete (Nere i stockholm) och är verkligen inte en föräldrar person. Han har utfört en fin mängd med skattebrott (inte åkt dit men ändå) och har noll empati, kan alltså inte bo hos honom.
Grejen är att min familj..eller ja jag och morsan inte direkt har mycket pengar och hon vill absolut inte att jag ska flytta.
Finns det några typ val för mig förutom att sitta och må skit i två år tills jag kan få bostadsbidrag och flytta?
Ringer jag socialen blir jag troligen flyttad ner till stockholm med farsan.
Mrmm problemet är ju att jag rent av älskar mitt sociala. Mina polare och allt. Helt underbar utbildning som passar mig. Det dryga är ju att mina studier går lite åt helvete eftersom jag mår skit efter typ 2-3 tiden då jag vet att jag måste hem snart. Om cirka en månad kan jag undvika hemmet tills klockan åtta men ändå.
Men jag och morsan bråkar konstant och hon gör stora saker av ALLT jag gör.

Spana också in:

Daedalus:

Finns det några typ val för mig förutom att sitta och må skit i två år tills jag kan få bostadsbidrag och flytta?

Daedalus:

Ringer jag socialen blir jag troligen flyttad ner till stockholm med farsan.

Nej, förklara noga din situation.. [smile]