Aviseringar
Rensa alla

flytta ihop?


Ämnesstartare

Tjena um! 

Satt och diskuterade lite med kollegor igår om flytta ihop med flickvän/pojkvän igår. Fick höra att några väntat flera år och några bara ett par månader. 

Tänkte därför slänga upp här och se vad ni tycker. Vad har ni gjort? Hur har det funkat för er? Bor ni ihop idag? Osv osv dela gärna med er 🙂 


   
Citera
Ämnesstartare

Sålänge man inte skaffar barn/djur/egendom tlsm så är det ju rätt "lätt" att flytta isär så jag skulle nog säga att man ska köra när det känns bra. Även om det ju inte är ngt man ska hasta in i kanske. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Sålänge man inte skaffar barn/djur/egendom tlsm så är det ju rätt "lätt" att flytta isär så jag skulle nog säga att man ska köra när det känns bra. Även om det ju inte är ngt man ska hasta in i kanske. 

Ungefär såhär jag känner också. Tycker man att det känns väldigt bra i relationen och möjligheten finns varför inte bara köra egentligen. Man vet inte förrens man har testat 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr ett halvår känns länge. 

är iofs inte "dejtingtypen", tror på kärlek vid första ögonkastet.

röstar på 1-2 veckor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

personligen alltså obv


   
SvaraCitera
reben

gör inte, aldrig gjort.
tkr inte man kan sätta någon tidsgräns på det. men jag hade själv inte velat göra d förrän jag kände mig mkt trygg pga e jävligt feg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä typ aldrig 


   
SvaraCitera
mynona

Det är ingen självklarhet att alls göra det, man kan ha ett förhållande utan att flytta ihop alls. Vill man så kan man göra det direkt om man vill eller om flera år, det styrs helt av när man får den där känslan av att det skulle kännas bra för relationen att göra varandra till vardag på det sättet, men det behöver man ju inte - ibland kan det rentav vara bättre för förhållandet att inte göra det alls. Men som sagt: inga regler, känn efter om ni alls skulle vilja, och i så fall när!


   
SvaraCitera

*övervakar tråden*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på ens ambitioner i livet


   
SvaraCitera

Vet inte faktiskt, men det är inget man ska stressa fram till. Lära känna varandra riktigt ordentligt först. Och då menar jag i åtminstone ett år. För egen del gärna ännu längre än så. Uppemot kanske 2-3 år. Känns allt bra, jo. Kanske då.


   
SvaraCitera

Typ såhär.

isola:
Sålänge man inte skaffar barn/djur/egendom tlsm så är det ju rätt "lätt" att flytta isär så jag skulle nog säga att man ska köra när det känns bra. Även om det ju inte är ngt man ska hasta in i kanske.


   
SvaraCitera
time
 time

Har bott ihop med två killar, ett ex och så naturligtvis med min fina nuvarande. Exet flyttade jag i princip in till samma dag som vi började träffas men vi hade känt varandra i flera år och var mycket goda vänner före vi inledde en romantisk relation så det spelade antagligen in. 

I min nuvarande relation så flyttade vi ihop sommaren 2013, då hade vi varit tillsammans sedan oktober-november 2012. Jag vet inte riktigt vad man ska säga om när det passar, men vi ville båda två ha något eget ihop, jag bodde i ett kollektiv då men behövde flytta ut till hösten, och han ville flytta hemifrån från sina föräldrar. Då sov vi ändå ihop varje natt och delade på kostnader för andra saker, så det var liksom inget jättesteg att gå från det till att betala lite större räkningar ihop. Vi flyttade tillsammans till Sverige också! 

Tycker han får svara i tråden också pga han kanske minns bättre hur han resonerade i frågan.


   
SvaraCitera

Det funkade bra som sagt att flytta ihop efter att ha varit ihop efter ett år. Eftersom vi ändå var hos varandra så pass ofta så kändes det inte alls så främmande att flytta ihop.

Just ur min situation var det även en win win, hon behövde en ny lya och jag ville flytta hemifrån.

WÖÖÖ


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

"lägger inte så stor vikt vid skylten på dörren" Tycker att det kan få ta hur lång eller kort tid som helst, beror på relationen. Finns ju också de som trivs bättre som särbos.


   
SvaraCitera