Aviseringar
Rensa alla

Flytta långt hemifrån + flickproblem ^^


Ämnesstartare

Nu är det snart dags för mig att lämna de sydliga delarna av Sverige för att bosätta mig i Stockholm!

Problemet som jag dras med och tänker ganska ofta på är att jag i princip inte känner en kotte där uppe. Jag har en halvbra kompis som har bott där i ett halvår och sen har jag ju mitt ex som jag antagligen kommer umgås en del med, iallafall i början.

Jag ska ju börja plugga och bo på ett studentområde men jag tänker liksom som så att man kanske kommer upp där och hamnar i en klass med mestadels stockholmare som redan har sin umgänges-krets. De går i skolan och sen åker de hem och umgås med sina kompisar sedan länge.

Ett annat problem jag har satt mig i är att jag har pratat och lärt känna ett par tjejer där uppe hyffsat bra, inkl mitt ex. Nu vill de ju gärna träffa mig eftersom att jag flyttar upp dit. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta för att inte göra någon ledsen eller liknande.

Jag har aldrig varit rädd för att ha svårt att fixa nya bra polare men nu är jag faktiskt lite orolig [shake] Har ni några tips på hur man enklast "slår sig in i" ett kompisgäng som kanske har umgåtts i 10 år?


   
Citera
Ämnesstartare

Kacki:

Har ni några tips på hur man enklast "slår sig in i" ett kompisgäng som kanske har umgåtts i 10 år?

jag är sthlmare. dom flesta vännerna i min dagliga umgänges krets är från de senaste 5 åren


   
SvaraCitera
Åtta

Det är precis som när man hamnar i fängelse. Första dagen måste du spöa någon, annars blir du en tjockis bitch (alltså bitch åt en tjockis, inte en särskriven tjockisbitch). [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är precis som när man hamnar i fängelse. Första dagen måste du spöa någon, annars blir du en tjockis bitch (alltså bitch åt en tjockis, inte en särskriven tjockisbitch). [no-no]

Tänk vad rolig du var nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni har ett gemensamt intresse. och man får väl försöka hålla dörrarna öppna. menar liksom om du tycker om tvspel så kan du ju ha med dig ditt DS och spela innan lektionen så kanske nån går fram o vill snacka med dig. <-- vet, longshot men på sådana saker kan en relation börja gro ^^. så ta hand om dina intressen och låt andra se vad du tycker om så kommer nog folk nappa tillslut.
vad ska du plugga btw?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sn1per:

så ta hand om dina intressen och låt andra se vad du tycker om så kommer nog folk nappa tillslut.

Jo, fast jag har också resonerat lite så att det börjar bli dags att lägga ner sina "tonårsintressen" nu när man har chans att börja om från början. Men visst.. jag hajjar!

sn1per:

vad ska du plugga btw?

Civilekonom


   
SvaraCitera

Hoppas att de är sociala typer som är öppna för nya människor. Hitta gemensamma intressen och bjud på dig själv! Började nyligen umgås med ett gäng som varit väldigt tajta i typ två år, åkte visserligen snålskjuts in på min pojkvän, men jag hoppas, tror och vill att de ska tycka om mig iaf lite grann!

Kanske börja med att göra något tillsammans för att komma in! Jag träffade de första gången på ett läger, vi sov fem pers i ett tremannatält och jag låg faktiskt inte längst ut! [y] Kramas! [bigsmile]


   
SvaraCitera
blum
 blum

de i min sambos nya klass verkar inte ha några vänner sen innan :S tror de pratade om att fira nyår tillsammans i klassen lix.. har du tur så får du också en sådan klass, med folk du kan gå ut med på helgerna och så.


   
SvaraCitera

Kacki:

Jag har aldrig varit rädd för att ha svårt att fixa nya bra polare men nu är jag faktiskt lite orolig [shake] Har ni några tips på hur man enklast "slår sig in i" ett kompisgäng som kanske har umgåtts i 10 år?

Var inte så säker på att alla har vänner - Vart du än börjar så kommer det finnas folk som kommer från andra delar av Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Civilekonom

känner en som går på su och han säger att det är bra där. om man vill ha ett socialt liv så är det inga problem. men visst, det kan vara kyligt också. det är lite vad man gör det till.
om det är handelshögskolan du kommer att börja på så kommer du _inte_ ha några som helst problem med det sociala. den saken är glasklar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

studentområde

ska väl inte va nå problemz? iaf inte om du makear frends i skolan, blir väl en o annan fest. ja vet ändå ingenting om studentlivet här
samt:

Berglund:

Var inte så säker på att alla har vänner - Vart du än börjar så kommer det finnas folk som kommer från andra delar av Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

Var inte så säker på att alla har vänner - Vart du än börjar så kommer det finnas folk som kommer från andra delar av Sverige.

dessutom så finns det typ ingen som skulle säga nej till en snäll och rolig polare. oavsett hur mycket vänner man har sen tidigare. eller? 🙂


   
SvaraCitera

sn1per:

dessutom så finns det typ ingen som skulle säga nej till en snäll och rolig polare. oavsett hur mycket vänner man har sen tidigare. eller? 🙂

Precis [smile]

ohYEA_:

samt:

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elka9110:

Kanske börja med att göra något tillsammans för att komma in!

Ja, jo jag får väl se. Där är antagligen en massa saker i början som är till för att folk ska lära känna folk. Nollningsfester osv.. hoppas jag.

Berglund:

Vart du än börjar så kommer det finnas folk som kommer från andra delar av Sverige.

Jo men sen ska det ju vara folk som man trivs med och som har någorlunda samma intressen. Bara för att någon är utan vänner så betyder det ju inte att man ska/kan bli bästa polare med honom/henne [crazy]

sn1per:

det är lite vad man gör det till.

Okey, yes det är på SU. På vilket sätt tycker han att det är bra där? Hur fungerar det med kårer och kårfester osv? Är det som nationerna i Lund och Uppsala?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

[love]

[love]


   
SvaraCitera