Aviseringar
Rensa alla

Flytta till helt ny stad, inga kompisar, och har aldrig ens varit där förut


Ämnesstartare

Rätt stor chans att jag ska plugga i en annan (och betydligt större) stad till hösten, och då flytta dit, ensam.

Det jag oroar mig för lite då (och det borde väl vara förståeligt att jag oroar mig [no-no]) är att jag ju inte känner nån där (förutom Wanko då. [cute]), men ingen i min ålder liksom, och dessutom har jag aldrig ens varit där förut.

Har inte svårt för att skaffa kompisar IRL, brukar få kompisar första dagen MEN det brukar ändå ta ett tag innan man blir nära vänner och så ju och gör saker tillsammans, t.ex festar och umgås jämt osv.

Har visserligen funderat på att börja på lite fritidsaktiviteter och sådant för där träffar man ju folk också, + att det är kul! [y]

Men är det någon som varit med om samma sak, som kan berätta lite? Hur lång tid tar det innan man vänjer sig att bo utan föräldrar och sina kompisar och allt? [smile]

Jag är typen som verkligen inte vill vara ensam och då att vara ensam i en lägenhet väldigt många kvällar, nejtack.. Så jag vill egentligen skaffa nytt umgänge snabbt, ha någon jag kan höra av mig till när jag känner för det osv. :/ (Som bor i närheten.)

Är nervös, men samtidigt känner jag ändå att jag är redo att börja ta ansvar mer för mig själv osv. [smile] Har klarat mig bra när föräldrarna varit på resa en längre tid och jag fått ta hand om huset själv, men att flytta från en liten håla till en helt ny storstad där man knappt känner nån är ju liksom en helt annan sak.


   
Citera
Ämnesstartare

orkar inte läsa, jag flyttade 50 mil bort från allt utan att känna nån. Gick asbra att bo utan föräldrar direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag flyttade 50 mil bort från allt utan att känna nån. Gick asbra att bo utan föräldrar direkt.

Okej, men jag oroar mig inte mest för att bo ensam utan just för hur lång tid innan man får nära kompisar och så. Hur gick det för dig? Vill inte vara uttråkad varje kväll i början (dåligt tålamod osv). [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man vänjer sig vid ensamheten


   
SvaraCitera
Åtta

Om du ska gå i skola så kommer du troligtvis att hitta människor att umgås med ganska snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Hur gick det för dig? Vill inte vara uttråkad varje kväll i början (dåligt tålamod osv).

jag gillar inte att ha nära vän, så den sällskapliga stimulin i skolan varje dag räcker och gå ut på krogen lite då och då i perioder räcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om du ska gå i skola så kommer du troligtvis att hitta människor att umgås med ganska snart.

Ja jo, men jag oroar mig lite ändå. [blush] Känns så ovant bara. Och mamma är jätteorolig (förståeligt) och jag blir bara mer orolig av att hon är orolig. [cute]

OF 5:

man vänjer sig vid ensamheten

Ensam ska jag inte bli! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag gillar inte att ha nära vän, så den sällskapliga stimulin i skolan varje dag räcker och gå ut på krogen lite då och då i perioder räcker.

Okej[cute] men sånn är inte jag. Dock vill jag också gå ut på krogen, är för liten dock. Får vänta ett år.[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har gjort precis samma sak som du tänker på att göra och kommer göra det igen nu till hösten då jag antagligen ska till en större stad där jag typ aldrig varit och inte känner en enda.

Kan säga att det här första försöket har inte varit allt för lyckad, har bara träffat en person som jag betraktar som en kompis och hon bor 30 mil härifrån.
Så just nu har jag i stort sett bara tråkigt varenda kväll och väntar på att bli färdig till sommarn så jag kan flytta härifrån och börja på ny kula [crazy]

Men allt det här är mitt eget fel, finns säkert jäkligt schysst folk här men jag har bara inte försökt hårt nog då jag är ganska blyg så jag har hållt mig mycket för mig själv, helst nu på slutet.
I början så försökte jag verkligen men det räckte ändå inte riktigt.

Så kommer satsa allt jag har nu till hösten då jag kommer till ett helt annat ställe istället.

Ta inte det jag skrivit som någon hemsk bild utav hur det kan bli, som sagt så är det mitt fel att jag försatt mig i den här situationen.
Kör på säger jag bara!
Alltid kul med nytt ställe och nytt folk, bara man vågar ta för sig vilket du verkar göra till skillnad från mig [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man borde fixa sånt alltså. Efter man är 17. (nästan vuxen) då går man ut, träffar folk, och är trevlig/intresserad, och säger "okej, jaha, coolt" och håller med dem, och har inställningen att man känt dem rätt så länge. Inte för mesig dock, utan verkar som att du låter DEM prata med dig, och du accepterar genom att fråga något och bekräfta det.

EHE.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Kan säga att det här första försöket har inte varit allt för lyckad, har bara träffat en person som jag betraktar som en kompis och hon bor 30 mil härifrån.

Hur länge har du bott där då? Flyttade du för att typ börja plugga eller vadå? För då träffar man ju folk. [y]

Casull:

inte försökt hårt nog då jag är ganska blyg så jag har hållt mig mycket för mig själv, helst nu på slutet.
I början så försökte jag verkligen men det räckte ändå inte ricktigt.

[n] Tråkigt att höra. Kan också vara rätt blyg av mig, iaf till en början, men bara när jag har en dålig dag. Men låt inte det begränsa dig, sluta vara så blyg, skaffa bättre självförtroende. 🙁

Annars, varför skulle det bli bättre för att du flyttar till ett nytt ställe? Ärligt, det borde väl med störst sannolikhet bli likadant igen om du fortsätter vara blyg? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

vuxen) då går man ut, träffar folk, och är trevlig/intresserad, och säger "okej, jaha, coolt" och håller med dem, och har inställningen att man känt dem rätt så länge. Inte för mesig dock, utan verkar som att du låter DEM prata med dig, och du accepterar genom att fråga något och bekräfta det.

Hahah, men det är ju så jag brukar göra. [crazy] Typ ba "ah tja, visst suger det här?" (om man ska göra något tråkigt typ brännboll eller liknande.) och sedan bara hänger man med dom! Men ändå fan är jag asnervös. Kanske är normalt dock. Men ändå. Tänk om det skulle bli helannorlunda i den nya staden, tänk om ingen vill prata med mig. :X


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Hur länge har du bott där då?

Har bott här i 8 månader nu, har 1 månad kvar.

Kittieh:

Flyttade du för att typ börja plugga eller vadå?

Joo pluggar upp ämnen från gymnasiet som jag sjabblade med, så söker in på Högskola nu till hösten.

Kittieh:

Ärligt, det borde väl med störst sannolikhet bli likadant igen om du fortsätter vara blyg?

Joo den risken finns ju, men jag har samtidigt lärt mig otroligt mycket om mig själv nu när jag varit här.
Så som sagt kommer jag använda mig utav allt jag lärt mig här och satsa riktigt jäkla ordentligt nu till hösten, skita i hur jag tror att folk uppfattar mig och bara köra mitt eget race.

Kommer flytta hem igen nu under sommaren innan jag flyttar till det nya stället, så det känns bra att få "mellan landa" där hemma där jag har mina kompisar och vi kommer hitta på en jäkla massa roligt nu till sommarn.
Så det blir som att ladda om batterierna lite innan jag beger mig vidare igen. [smile]

Har alltid sett att plugga mera som ett sätt att kunna se mig omkring, sålänge jag läser vad som intresserar mig och får se nya ställen så är det lugnt för mig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken stad? ska också flytta, spännande, spännande [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[

Casull:

Joo pluggar upp ämnen från gymnasiet som jag sjabblade med, så söker in på Högskola nu till hösten.

Okej, träffade du inga i skolan då? Liksom, det är ju inte så svårt att få kompisar egentligen. Först måste man skaffa mod så man vågar gå fram och prata, men sedan är det ju inte läskigt alls! [y]

Casull:

Så som sagt kommer jag använda mig utav allt jag lärt mig här och satsa riktigt jäkla ordentligt nu till hösten, skita i hur jag tror att folk uppfattar mig och bara köra mitt eget race.

Skitbra, hoppas det går bra då! [y]

Casull:

, så det känns bra att få "mellan landa" där hemma där jag har mina kompisar och vi kommer hitta på en jäkla massa roligt nu till sommarn.
Så det blir som att ladda om batterierna lite innan jag beger mig vidare igen.

Vad bra. [y] Håller tummarna för dig då.[cute]


   
SvaraCitera