Aviseringar
Rensa alla

Flytta till Malmö


Ämnesstartare

Tror att jag ska flytta till Malmö i Januari. Har aldrig varit där och vet ingenting om staden, men är positiv hursomhellst!

Jag undrar om någon vet var man vill bo där? Känner ingen där så skulle gärna bo i nån schysst korridor där folk är trevliga och gillar att umgås och festa! Nån som vet någonting eller har nåra andra tips?

Gärna positiva svar tack![smile]


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skola och Jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj då:P bäst på kategorier


   
SvaraCitera

Gripen - där bor massa massa studenter. Det är inte korridor förvisso, men enligt min syster så är folket där trevliga och festar osv [party]


   
SvaraCitera

vet inte hur pass många korridorer som finns i och med att det inte är en typisk studentstad men festliv och knaskollektiv finns det gott om.


   
SvaraCitera

Nirvana:

Nån som vet någonting eller har nåra andra tips?

Malmö är trevligt 🙂 ska du gå på Malmö Högskola? I så fall är jag säker på att högskolan har info om var man kan söka bostad, det har Lunds Universitet i alla fall. 🙂


   
SvaraCitera

Vet inte om just Malmö förutom att jag känner skit heta brudar därifrån. Men skåne överhuvudtaget är awesome [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

ska du gå på Malmö Högskola? I så fall är jag säker på att högskolan har info om var man kan söka bostad

japp! Men har hittat nu då att det är gripen och rönnen som gäller:P Gäller det bara att få en lägenhet också, lite svårare kanske:P


   
SvaraCitera

Nirvana:

lite svårare kanske:P

Gripen har flera nybyggda och ja, där är det relativt lätt att få. De hörde till och med av sig till min syster, för då sökte de studenter som ville bo där! (fast då var det helt nytt, kanske är svårare att få bostad nu).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Gripen har flera nybyggda och ja, där är det relativt lätt att få.

Okej då ska jag kolla upp det! 🙂 tack tack, får jag se om jag flyttar ner. Lite nervigt när man inte känner en jävel i hela Skåne 😉


   
SvaraCitera

Nirvana:

lite svårare kanske:P

Aah men kolla Blocket också, om det krisar brukar det finnas rum man kan hyra in sig i.[y]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Nirvana:

Nån som vet någonting eller har nåra andra tips?

Om du vill känna av den härliga mångfalden i staden så skulle jag föreslå Rosengård.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har hört att Möllan ska vara nice.


   
SvaraCitera