Aviseringar
Rensa alla

Flytta till stockholm


Ämnesstartare

Jag ska, till hösten 2010, flytta till stockholm. Har i värsta fall släktingar där som gärna ger mig husrum om jag inte hittar eget, men jag ska försöka skaffa en egen, mindre lägenhet. Är det verkligen 10 års kötid? Det är för hemskt för att vara sant ju! Jag ska börja på gymnasiet där (sjukdom tvingade mig hoppa av första året, är 93:a) och behöver liksom något ställe att bo på. Hade så innerligt velat ha eget. Pengar är inget problem, så länge hyran inte överstiger 5000kr. Söker en etta, en städskrubb hade dugit, i innerstaden.

Jag håller på att kämpa mig ur en djup depression, och flytten till storstaden har hjälpt mig se en ljusae framtid. Börjar må sämre igen pga att mina planer inte verkar gå att genomföra. Vet inte vart jag vill komma, men helt enkelt betyder flytten ALLT för mig och jag vet inte hur jag ska lyckas återhämta mig om det visar sig omöjligt. Har ni något tips, någon väg man kan gå, någon hjälp att hitta en lägenhet man kan få?

Och hur mycket ni än måste hålla på er för att inte säga något som "det kommer aldrig att funka", ber jag er att LÅTA BLI att dela med er av skeptismen. Den har jag fått nog av från mig själv under flera års tid.


   
Citera
Ämnesstartare

Du kommer aldrig att få en hyresrätt nu iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bortsett från den extrema bostadsbristen så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

bortsett från den extrema bostadsbristen så

men äh, hon kan säkert fixa ngn bäddsoffaplats ute i Rinkan [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan nog hitta nåt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag körde blocket. och fick en lägenhet. sedan körde jag blocket igen när jag ville flytta härifrån, och fick typ jättemånga mail och fick jättebra lägenhetsvisningar. tror jag fick så mycket erbjudanden för att jag sökte under sommar/höst och då är många påväg någonstans för att plugga/börja jobba på andra ställen. men så gick mitt jobb i konkurs mitt i allt så jag fick lov att lägga ner lägenhetssökandet. men alltså jag säger bara egen annons på blocket / vara först på annonser på blocket. då får du ju andra hand.. men kan tänka mig att om du vill bo i innerstad är det svårare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boende i innerstan? Då ska du ha ordentligt med tur.


   
SvaraCitera

Det finns lägenheter i sthlm, men dom är bara som pandor just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heyjupiter:

Och hur mycket ni än måste hålla på er för att inte säga något som "det kommer aldrig att funka", ber jag er att LÅTA BLI att dela med er av skeptismen. Den har jag fått nog av från mig själv under flera års tid.

och alltså va??? sedan när är det omöjligt att flytta till sthlm? [crazy] ge dig klart det kommer funka. planerar du att jobba och sådär? det som kanske inte kommer fungera är att hitta boende i innerstan men det finns ju bra ställen typ tio min pendel/tbana ifrån stan med.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

och alltså va??? sedan när är det omöjligt att flytta till sthlm?

Min kompisa har fått en lägenhet på bondegatan i söder, så omöjligt är det ju inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Min kompisa har fått en lägenhet på bondegatan i söder, så omöjligt är det ju inte.

nä vart skrev jag det någonstans?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

nä vart skrev jag det någonstans?

Jag skrev det. [bigcheers][bigcheers][bigcheers][bigsmile][smile][y][cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heyjupiter:

g vill komma, men helt enkelt betyder flytten ALLT för mig och jag vet inte hur jag ska lyckas å

förstår hur du menar, tänkte precis likadant innan jag flyttade till sthlm, och grejen är den att allt faktiskt också BLEV bättre. [party]

heyjupiter:

Har ni något tips, någon väg man kan gå, någon hjälp att hitta en lägenhet man kan få?

BLOCKET!

heyjupiter:

som "det kommer aldrig att funka", ber jag er att

det är ju inte precis omöjligt. lulz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för bra svar! Jag ska kolla blocket osv, samt be min familj som bor där att kolla runt och hjälpa till. Det kommer inte bli lätt, men jag tänker inte vara pessimist! Så jävla trött på det nu. Jag ska som sagt plugga där, gå gymnasiet där. Har ett jobb nu, som telefonförsäljare, men kommer ju knappast kunna ha samma jobb i sthlm. Bor i gbg nu..
Tack för svaren. [bigcheers][love]


   
SvaraCitera