Aviseringar
Rensa alla

Flyttar hemifrån


Ämnesstartare

Hejsan!!
Jag är en 20årig kille som går andra året på gymnasiet och har hittat en lägenhet att flytta till om några dagar. 
har hela tiden längtat att flytta hemifrån och göra vad jag vill, bjuda hem vem jag vill, supa varje helg och kanske dra med mig hem någon efter krogen (kan inte göra sånt nu då min mamma och syster är muslim och starkt religiös). Nu när det äntligen är dags så känner jag mig att jag inte riktigt vill göra det och tyvärr så har jag tackat redan ja till lägenheten. Har bott med syrran och mamma i 20 år och är starkt beroende av min mamma och älskar henne så otroligt mycket, är helt säker på att jag kommer att bli galen av hennes saknad. jag har inte så många kompisar heller och är inte så mycket social. Har inte så mycket fritid heller för att jag jobbar efter skolan och tränar på gymmet också.  vad rekommenderar ni? är det bra ide att flytta och bo ensam? kommer jag att kunna klara mig? måste tillägga att jag är en skötsam person och kan klara det här med matlagning, städning, handla och sånt. 


   
Citera

Du kommer inte ångra dig om du flyttar. Träffa din mamma kan du ju göra ändå.


   
SvaraCitera

du säger att du kan det där med att sköta dig själv, så jag ser inte varför du inte skulle flytta ut. sakna din mor kommer du göra oavsett om du flyttar ut nu eller om 5 år, bättre att få det gjort nu så ska du se att går rullar på bra


   
SvaraCitera

Bara för du flyttar hemifrån betyder de inte att du kommer flytta hem nån gång . Och träffa dom kan du ju göra ofta .


   
SvaraCitera

Du lär ju behöva gå igenom det förr eller senare, så lika bra att göra det nu när du ändå har en lägenhet. Du kommer nog vänja dig, och du behöver ju knappast säga upp kontakten med din mamma bara för att du flyttar från henne. 


   
SvaraCitera

Du kommer ju behöva flytta nån gång. Så flytta nu när du har en lägenhet och allt är nog det bästa Tumme upp


   
SvaraCitera
mens
 mens

Är det alldeles katastrofalt även efter lång tid så kan du ju alltid säga upp lägenheten och flytta hem igen


   
SvaraCitera