Forumet - Fobier

Fobier

1527 1 46
Tja! Det finns ju många olika fobier i världen. Jag tex har ballongfobi (laugh if you want to). Om ni har någon fobi som ni tycker är konstig så dela med er den. Skulle aldrig håna någon eller säga att nån e en tönt för att de har en fobi. 

Should we give it a shot?

Spana också in:

int direkt fobi men ah.. fett obehagligt med små o klibbiga kryp
tänkr att de e okänd art som e fett giftig
fast ja visar de int öppet.. iaf int när de e tjejer i närheten..

ugh..lägger ägg i ens hud o de ploppar ut elr kanske sprider sig i hela kroppen

elr åhh minns när ja gick i typ låg elr mellanstadiet o läste om parasiter som tog över myror
kunde int sluta tänka på att så fort de kändes som att de kröp nått i håret så vare nån parasit som skulle gräva sig in i hjärnan o ta över mig :P)

Little Richard: int direkt fobi men ah.. fett obehagligt med små o klibbiga kryp
tänkr att de e okänd art som e fett giftig
fast ja visar de int öppet.. iaf int när de e tjejer i närheten..

ugh..lägger ägg i ens hud o de ploppar ut elr kanske sprider sig i hela kroppen

elr åhh minns när ja gick i typ låg elr mellanstadiet o läste om parasiter som tog över myror
kunde int sluta tänka på att så fort de kändes som att de kröp nått i håret så vare nån parasit som skulle gräva sig in i hjärnan o ta över mig :P
Varit i precis samma sits.. Speciellt de sista du skrev
haha är nog int så mkt att jag tror att det finns hajar
kan ju simma och hålla på hur mkt jag vill i sjöar
det är mer att jag får den där fruktansvärt jobbiga känslan

Är mest ett problem när jag badat i hav utomlands! Då har jag väldigt svårt att njuta så fort jag inte bottnar :S Och när tankarna kring att det skulle kunna simma en haj i närheten, då trivs jag inte alls, då går jag upp fort som fan.

Little Richard: haha är nog int så mkt att jag tror att det finns hajar
kan ju simma och hålla på hur mkt jag vill i sjöar
det är mer att jag får den där fruktansvärt jobbiga känslan

Är mest ett problem när jag badat i hav utomlands! Då har jag väldigt svårt att njuta så fort jag inte bottnar :S Och när tankarna kring att det skulle kunna simma en haj i närheten, då trivs jag inte alls, då går jag upp fort som fan.
Jo ja vet ju exakt hur den där obehagliga känslan är att ens rädsla ska dyka upp när som helst.

Ah nä usch för att ha fobier. Jag blir ju paralyserad typ så fort jag ser ballonger på stan eller vart som helst. Man vet aldrig vad som kommer hända..

Little Richard: Får erkänna att ballonger låtr som en väldigt säregen fobi

Vad är det exakt som gör att du inte klarar av ballonger?
Får värsta hemska bilden av du, som väldigt liten, befann dig på ett kalas där äldre syskon/släktingar smäller en massa ballonger i ditt öra Ledsen
Säregen?

Det är just själva tanken om den kommer smälla. (Och om den smäller så händer inget farligt) Det vet jag men ångesten tar över ändå. 

Inte ett kalas men jag fick fobin när jag var runt 3 år eller nåt och jag har fortfarande bilder i huvet av att min brorsa smällde MINA ballonger.

parkwaydrive:
Säregen?

Det är just själva tanken om den kommer smälla. (Och om den smäller så händer inget farligt) Det vet jag men ångesten tar över ändå. 

Inte ett kalas men jag fick fobin när jag var runt 3 år eller nåt och jag har fortfarande bilder i huvet av att min brorsa smällde MINA ballonger.
märklig/ovanlig typ
inte hört det innan :$ men ja hör int så mkt...

ah okej, men den biten kan jag fatta. Det är lite som med smällare!
Raketer också, fast tror många är rädd för sjlva risken att få en raket på sig. 

åh :( kanske att du kan typ
köpa nya ballonger och försöka återskapa de minnet .. men smälla dom sjlv? Skulle vara ruskigt roligt ifall det fungeradeRodnar  Att det krävs att du smäller dom själv och vet att det är du som har makten Rodnar

Little Richard:
märklig/ovanlig typ
inte hört det innan :$ men ja hör int så mkt...

ah okej, men den biten kan jag fatta. Det är lite som med smällare!
Raketer också, fast tror många är rädd för sjlva risken att få en raket på sig. 

åh :( kanske att du kan typ
köpa nya ballonger och försöka återskapa de minnet .. men smälla dom sjlv? Skulle vara ruskigt roligt ifall det fungeradeRodnar  Att det krävs att du smäller dom själv och vet att det är du som har makten Rodnar
Okej ah den är faktiskt inte så ovanlig. Finns jättemycket om det här på nätet.

Är varken rädd för smällare eller raketer eller nåt annat som smäller, det är just ballonger.

Läs min tidigare tråd så får du se min resa genom fobin typ ;)

parkwaydrive:
Okej tack för att du delar med dig. Man kan drömma så skumma drömmar va
haha, ja. Det är nog så att jag drömt om det som yngre. Jag vet inte hur jag känner för det längre, tror att det inte är någonting längre. Men som liten så drömde jag om det, samt om en traktor som jagade mig :/ hehe.

Men jo, att inte känna botten när man badar är obehagligt, men nej, absolut inga fobier.