Aviseringar
Rensa alla

Fobier


Ämnesstartare

Little Richard:
Får erkänna att ballonger låtr som en väldigt säregen fobi

Vad är det exakt som gör att du inte klarar av ballonger?
Får värsta hemska bilden av du, som väldigt liten, befann dig på ett kalas där äldre syskon/släktingar smäller en massa ballonger i ditt öra Ledsen

Säregen?

Det är just själva tanken om den kommer smälla. (Och om den smäller så händer inget farligt) Det vet jag men ångesten tar över ändå. 

Inte ett kalas men jag fick fobin när jag var runt 3 år eller nåt och jag har fortfarande bilder i huvet av att min brorsa smällde MINA ballonger.


   
SvaraCitera

parkwaydrive:

Säregen?

Det är just själva tanken om den kommer smälla. (Och om den smäller så händer inget farligt) Det vet jag men ångesten tar över ändå. 

Inte ett kalas men jag fick fobin när jag var runt 3 år eller nåt och jag har fortfarande bilder i huvet av att min brorsa smällde MINA ballonger.

märklig/ovanlig typ
inte hört det innan :$ men ja hör int så mkt...

ah okej, men den biten kan jag fatta. Det är lite som med smällare!
Raketer också, fast tror många är rädd för sjlva risken att få en raket på sig. 

åh 🙁 kanske att du kan typ
köpa nya ballonger och försöka återskapa de minnet .. men smälla dom sjlv? Skulle vara ruskigt roligt ifall det fungeradeRodnar  Att det krävs att du smäller dom själv och vet att det är du som har makten Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Little Richard:

märklig/ovanlig typ
inte hört det innan :$ men ja hör int så mkt...

ah okej, men den biten kan jag fatta. Det är lite som med smällare!
Raketer också, fast tror många är rädd för sjlva risken att få en raket på sig. 

åh 🙁 kanske att du kan typ
köpa nya ballonger och försöka återskapa de minnet .. men smälla dom sjlv? Skulle vara ruskigt roligt ifall det fungeradeRodnar  Att det krävs att du smäller dom själv och vet att det är du som har makten Rodnar

Okej ah den är faktiskt inte så ovanlig. Finns jättemycket om det här på nätet.

Är varken rädd för smällare eller raketer eller nåt annat som smäller, det är just ballonger.

Läs min tidigare tråd så får du se min resa genom fobin typ 😉


   
SvaraCitera

Jag vet ej, men jag tycker att det är obehagligt om man badar och ej når botten.
Samt långa personer/jättar. (Inte naturligt långt). Jag har drömt om det mycket. Obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Jag vet ej, men jag tycker att det är obehagligt om man badar och ej når botten.
Samt långa personer/jättar. (Inte naturligt långt). Jag har drömt om det mycket. Obehagligt.

Okej tack för att du delar med dig. Man kan drömma så skumma drömmar va


   
SvaraCitera

parkwaydrive:

Okej tack för att du delar med dig. Man kan drömma så skumma drömmar va

haha, ja. Det är nog så att jag drömt om det som yngre. Jag vet inte hur jag känner för det längre, tror att det inte är någonting längre. Men som liten så drömde jag om det, samt om en traktor som jagade mig :/ hehe.

Men jo, att inte känna botten när man badar är obehagligt, men nej, absolut inga fobier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:

haha, ja. Det är nog så att jag drömt om det som yngre. Jag vet inte hur jag känner för det längre, tror att det inte är någonting längre. Men som liten så drömde jag om det, samt om en traktor som jagade mig :/ hehe.

Men jo, att inte känna botten när man badar är obehagligt, men nej, absolut inga fobier.

Det här med att man blir jagad av något i en dröm brukar tyda på att man har något problem som förföljer en typ.

Ja jo de e lite obehagligt men älskar dock vatten


   
SvaraCitera

Little Richard:
hatar nubbie som ba "hajar e snälla !!!"

ok kanske int direkt citat men ah
hon gillade dom..

urk

plötsligt händer det...

de roliga är att hajen inte gör fel utan återigen människan


   
SvaraCitera

handendärnissen:

de roliga är att hajen inte gör fel utan återigen människan

Hajfobi är det mest rimliga som finns ju. De är havsmonster

Topp 1 ställe på jorden man inte vill befinna sig: I munnen på den här jäveln
ls1p8bn.jpg

Stark contender iaf. Tankar på vem som har rätt eller fel i den stunden känns långt borta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:

de roliga är att hajen inte gör fel utan återigen människan

Håll dig till ämnet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

Hajfobi är det mest rimliga som finns ju. De är havsmonster

Topp 1 ställe på jorden man inte vill befinna sig: I munnen på den här jäveln
ls1p8bn.jpg

Stark contender iaf. Tankar på vem som har rätt eller fel i den stunden känns långt borta

Asså bara för att de är havsmonster så behöver man inte ha en fobi även om det verkar rimligt. En fobi är ju en rädsla som byggts upp utav trauma under sin uppväxt


   
SvaraCitera

Gillar inte att åka hiss, får panik


   
SvaraCitera

Hissar, sjukdomar, höjder om jag ej är trygg


   
SvaraCitera

Punda:

Hajfobi är det mest rimliga som finns ju. De är havsmonster

Topp 1 ställe på jorden man inte vill befinna sig: I munnen på den här jäveln
ls1p8bn.jpg

Stark contender iaf. Tankar på vem som har rätt eller fel i den stunden känns långt borta

därför badar man i vänern


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Gillar inte att åka hiss, får panik

Den känner jag till då min flickvän oxå har den. Thanks for sharing 🙂

CasperJ:
Hissar, sjukdomar, höjder om jag ej är trygg

Är det sjukdomar överlag? Har oxå höjdskräck till viss del. Tack för att du delar med dig 🙂


   
SvaraCitera