Aviseringar
Rensa alla

Fobier


Ämnesstartare

Det finns många irrationella men humoristiska fobier. Sitter och läser igenom några, exempelvis:

Caligynefobi - rädsla för vackra kvinnor
Aulofobi - rädsla för flöjter
Hippopotomonstrosesquippedaliofobi - rädsla för långa ord
Scriptofobi - rädsla för att skriva när andra ser på
Tetrafobi - rädsla för siffran 4
Fobofobi - rädsla för fobier

Personligen anar jag att jag har Nekrofobi, en överdriven rädsla för döden. Kan börja gråta offentligt av att se en äldre person. Anar även att jag har fobi för fästingar. Har dock inte hittat något namn för detta. Det komiska med detta är att jag aldrig någonsin sett en fästing (förutom på bild). Har ni själva någon fobi?


   
Citera

sommargåvan: Hippopotomonstrosesquippedaliofobi

Är den äkta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Är den äkta?

Ingen aning, något jag läste nyligen bara


   
SvaraCitera

sommargåvan: Ingen aning, något jag läste nyligen bara

Ah okej. Kvalitetsord. 


   
SvaraCitera

sommargåvan: Personligen anar jag att jag har Nekrofobi, en överdriven rädsla för döden. Kan börja gråta offentligt av att se en äldre person.

Prova jobba inom äldrevården, då kommer det gå över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Ah okej. Kvalitetsord. 

Om det stämde vore det lustigt att de som lider av denna fobi inte ens kan berätta det :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Prova jobba inom äldrevården, då kommer det gå över.

Eller inte


   
SvaraCitera

sommargåvan: Om det stämde vore det lustigt att de som lider av denna fobi inte ens kan berätta det :/

Haha ja precis. Snacka om idiotiskt ord isåfall. 


   
SvaraCitera

Helt allvarligt, jag har den fobin och så varit så långt tillbaka jag kan minnas. 🙁 Visst, jag tycker att de är rent av jättevackra och attraheras. Men samtidigt rädd.

sommargåvan:Caligynefobi - rädsla för vackra kvinnor


   
SvaraCitera

Tjänade drygt 200 000$ i aktier idag Rodnar
Sen att det var på GTA V spelar mindre roll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:
Helt allvarligt, jag har den fobin och så varit så långt tillbaka jag kan minnas. 🙁 Visst, jag tycker att de är rent av jättevackra och attraheras. Men samtidigt rädd.

Vad är du rädd för? Hjärta


   
SvaraCitera

insekter är nog det absolut värsta jag vet... Skulle visa mig naken för hela världen för att slippa insekter. Lovar, får panik bara jag tänker på dem och tror att jag därav behöver söka hjälp för den fobin... Det har förstört mig hela livet, särskilt varje sommar

När jag är arg är jag dock mindre rädd för insekter... Vet inte varför men jag blir så modig när jag är arg. Tvärtom när jag är sårbar och trött


   
SvaraCitera

Nä, sånt där är inte äkta, det är bara random ord på latin med fobi efteråt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:
insekter är nog det absolut värsta jag vet... Skulle visa mig naken för hela världen för att slippa insekter. Lovar, får panik bara jag tänker på dem och tror att jag därav behöver söka hjälp för den fobin... Det har förstört mig hela livet, särskilt varje sommar

Känner igen mig i det där.. Tycker om att gå ut och springa om somrarna, har dock slutat med det p.g.a. insekterna. Vet inte om jag skulle klassa det som en fobi, men väldigt rädd är jag i alla fall. Dock allra mest för fästingar.. Men hur som helst, vad tråkigt att det ska behöva vara så. Kanske bra att få hjälp med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Nä, sånt där är inte äkta, det är bara random ord på latin med fobi efteråt

Varför skulle det inte vara äkta? Jag tror att man kan ha alla möjliga fobier. Alla är vi trots allt olika och unika på våra vis


   
SvaraCitera