Aviseringar
Rensa alla

För att almanackor är svindyra


Ämnesstartare

ysomiwhy:

Ett skrivhäfte är billigare & väger mindre
dessutom kan man skära/klippa det i en mindre storlek *kreativ*

Block, skrivhäfte, sak samma.Mycket glad

Hade jag vart du så hade jag använt häftet som ett häfte och mobilen som kalender.
Kalendern agerar ju mest som påminnelse, med anteckningarna kan du ju göra i häftet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Block, skrivhäfte, sak samma.

ja men jag har ju redan skrivit det

ysomiwhy: Har köpt nya skrivhäften så tänkte ägna ett helt åt att sitta och göra min egna almanacka inför 2015 🙂

aristoteles: Hade jag vart du så hade jag använt häftet som ett häfte och mobilen som kalender.
Kalendern agerar ju mest som påminnelse, med anteckningarna kan du ju göra i häftet.

vill ej ha påminnelser, tkr det är skitjobbigt när det plingar till och det står ngt som man redan vet... typ "prov" & sedan ska det börja ringa.

Dessutom, som jag skrev, så syns inte allt på samma sida utan man måste klicka på dagen osv. ganska drygt

Hade en bra kalender på min förra mobil men den på min nya är jobbig. hittar heller ingen bra app så jag ska göra en egen almanacka!!!!!!
Galen


   
SvaraCitera

ysomiwhy: Varför ska jag göra det när ett stort skrivhäfte kostar 5 kronor?

har förövrigt sådana anteckningsböcker, även med blanka sidor... Men jag vill inte kladda i dem. har dem till andra skrifter

Tänkte snarare på om du ska ha med dig boken när du lämnar hemmet kan det vara smidigare med en mindre bok... än en större.

ysomiwhy: känns som du är en typiskt sådana med massa bankskulder

Nej  Mycket glad  jag jobbar och har god ekonomi och har både bil och motorcykel och har faktiskt inga skulder förutom månatliga kreditkortskulder. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker: Tänkte snarare på om du ska ha med dig boken när du lämnar hemmet kan det vara smidigare med en mindre bok... än en större.

man kan klippa sönder ett häfte så det väger under 100 gram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: & sedan ska det börja ringa.

Det behöver ju inte ringa, den kan ju bara säga pling eller helt enkelt visa dagens sysslor direkt på hemskärmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder telefonen, mycket mer praktiskt att skriva in och lägga till påminnelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det behöver ju inte ringa, den kan ju bara säga pling eller helt enkelt visa dagens sysslor direkt på hemskärmen.

vill ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
nice

Glad


   
SvaraCitera

ysomiwhy: man kan klippa sönder ett häfte så det väger under 100 gram

Gå hellre in till en kontorsbutik som säljer kontorsmaterial och som har skärmaskiner så kan de skära boken med spikraka kanter. Det kostar garanterat NOLL kronor. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

vill ej

Då får du leva med dina besvär helt enkeltTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh så jobbigt att göra en egen 🙁
Varför inte bara skriva ut en från nätet? Ex.  http://www.blankettbanken.se/almanackor.html  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Då får du leva med dina besvär helt enkeltTumme upp

har ej några?!TardigGalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: åh så jobbigt att göra en egen 🙁

tkr det ska bli kul, suttit i timmar & hållt på nu

Carolineelisabeth95: Varför inte bara skriva ut en från nätet? Ex.  http://www.blankettbanken.se/almanackor.html  /a>

för att jag vill göra min egen haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

tkr det ska bli kul, suttit i timmar & hållt på nu
för att jag vill göra min egen haha

aha..tyckte nyss att du skrev att du gör en egen eftersom det är så dyrt att köpa färdiga


   
SvaraCitera