Aviseringar
Rensa alla

För dålig för att få IG?


Ämnesstartare

Okej, ska försöka sammanfatta så ni förstår. Jag har aldrig varit för skolidrott. Visst, jättebra att eleverna rör på sig mm. Och visst, det får gärna vara obligatoriskt i grundskolan. Men sen! Varför ha det i gymnasiet?

Jag går i ettan i gymnasiet och jag älskar verkligen det, min inriktning och allt. Jag har MVG i alla ämnen, utom i idrott.

Av olika anledningar är jag inte med på idrotten (orkar inte skriva de här och nu). Om läraren frågar om jag kan fixa med ljud osv. under idrottslektionerna ställer jag alltid upp. Jag fick ett S i idrott, det betyder streck eller saknas. Det räcker att man har detta i ett ämne så är hela gymnasiet kört. Man får inget slutbetyg.

Detta har inte skolan sagt något om, jag fick höra det från annat håll.

Så jag blev helt chockad. Jag som har kämpar så som in i h*lvete för att få bra betyg, och bara för jag har S i Idrott så skiter sig allt. Vad i helvete har hur vältränad jag är med mitt ev. framtida jobb att göra??

Iaf så jag sa till läraren att jag börjar gå promenad mm. på lektionerna för att få ett G, nej, det gick absolut inte för sig. Även om jag är ute och går varje lektion räcker inte ens det till ett IG [shake] Det måste det väll göra??

I hela högstadiet gick jag promenad på idrotten och fick VG för jag tog egna initiativ att träna på.

Hur mycket tycker ni det ska krävas för att få ett IG i idrott? (det räcker med IG för att få slutbetyg)


   
Citera

jajadeblirbra:

Hur mycket tycker ni det ska krävas för att få ett IG i idrott?

Man bör väl vara på lektionerna i alla fall. [cute]


   
SvaraCitera

haha hur mycket idrot har ni igentligen[confused]


   
SvaraCitera

jajadeblirbra:

Vad i helvete har hur vältränad jag är med mitt ev. framtida jobb att göra??

Det är inte om hur vältränad du är, det är ett väldigt bra mått på vad du är för person, en som inte är med på idrotten är oftast inte pålitlig, sjukanmäler sig för minsta lilla osv.

jajadeblirbra:

Hur mycket tycker ni det ska krävas för att få ett IG i idrott? (det räcker med IG för att få slutbetyg)

Skriva alla prov och göra alla eventuella övningar, oavsett resultat


   
SvaraCitera

Det räcker att man har detta i ett ämne så är hela gymnasiet kört. Man får inget slutbetyg.

bullshit du kan faila 260p och ändå få slutbetyg


   
SvaraCitera

Plyvert:

Det är inte om hur vältränad du är, det är ett väldigt bra mått på vad du är för person, en som inte är med på idrotten är oftast inte pålitlig, sjukanmäler sig för minsta lilla osv.

Det där var ganska löjligt resonerat [rolleyes] Idrott och hälsa är bara ett ämne som vilket annat.


   
SvaraCitera

Du ska närvara på lektionerna för att få ett IG men ifall du inte närvarar alls så ska du får ett streck.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Det där var ganska löjligt resonerat [rolleyes] Idrott och hälsa är bara ett ämne som vilket annat.

Det är så det funkar, Idrott och Svenska är de två betygen en arbetsgivare tittar på, om du inte har gått en speciell inriktning mot det du vill arbeta med.


   
SvaraCitera

Plyvert:

Det är så det funkar, Idrott och Svenska är de två betygen en arbetsgivare tittar på, om du inte har gått en speciell inriktning mot det du vill arbeta med.

Oavsett.. Man skaffar väl knappast jobb direkt efter gymnasiet..? Inte på allvar iaf.


   
SvaraCitera

hahaha, skönt att man är 90:a så att man slipper räkna med idrottsbetyget[bigsmile]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Oavsett.. Man skaffar väl knappast jobb direkt efter gymnasiet..? Inte på allvar iaf.

Nej man stannar ju hemma och lever på pappas pengar [no-no]


   
SvaraCitera

Plyvert:

Nej man stannar ju hemma och lever på pappas pengar [no-no]

Menar det.


   
SvaraCitera

jajadeblirbra:

Det räcker att man har detta i ett ämne så är hela gymnasiet kört. Man får inget slutbetyg.

Stämmer ju inte riktigt.


   
SvaraCitera

bara man är med så får man G då de är väll inte så svårt eller?


   
SvaraCitera

jajadeblirbra:

I hela högstadiet gick jag promenad på idrotten och fick VG för jag tog egna initiativ att träna på.

Ptja. Var glad, för det betyget borde du inte fått. [crazy]

Klorofyl:

Stämmer ju inte riktigt.

Gör det inte? Jag tror faktiskt det stämmer.


   
SvaraCitera