Aviseringar
Rensa alla

för eller emot abort?


Ämnesstartare

Michee:

I många fall, ja. Det är helt upp till individen.

Upp till individen, ja. Så varför avliva samtliga potentiella liv med motiveringen att de möjligtvis kan få ett dåligt liv?
Många som haft en svår uppväxt blir sedan otroligt starka och driftiga människor i vuxen ålder.


   
SvaraCitera
Tuvan

För


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Upp till individen, ja. Så varför avliva samtliga potentiella liv med motiveringen att de möjligtvis kan få ett dåligt liv?
Många som haft en svår uppväxt blir sedan otroligt starka och driftiga människor i vuxen ålder.

Fast, när och hur skall man kunna ta den risken? Sen handlar det ju om föräldern också.

Jag tycker att det måste vara upp till föräldern att få avgöra: "kommer jag att kunna ge mitt barn det som den behöver?"

Om inte, tycker jag att valet att få göra abort måste få finnas.

Comhem:

Många som haft en svår uppväxt blir sedan otroligt starka och driftiga människor i vuxen ålder.

Menar du att man ska låta ett barn förlora den, förmodligen, mest betydelsefulla och känsligaste tiden i sitt liv för att han/hon ändå eventuellt kommer att bli stark som vuxen? Kan du säga det till ett barn vars mamma och pappa super varje dag? "Härda ut, du kommer att bli stark som vuxen" ?


   
SvaraCitera
smisk

Åtta:

Jag är för obligatorisk abort.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för abort. fint är det.


   
SvaraCitera
Gifted

anitramm:

vad vi ungdomar tycker om abort..? jag själv kan ju inte stå talan för alla! så vad tycker ni? rätt eller fel? bra eller dåligt? (:

Jag är FÖR abort. Jag tycker att det görs alldeles för få aborter i Sverige.

Man borde ha typ erbjudanden:
abortera 3, betala för 2.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Fast, när och hur skall man kunna ta den risken?

Vilken risk?
Det är väl ändå inte samhällets ansvar att sitta och gissa om man ska avliva en unge eller inte, beroende på om det kan få en dålig uppväxt eller ej. Då är det ju bara för läkarna att knäcka nacken på samtliga ungar på BB vars morsa ser ut som white trash.

Michee:

kommer jag att kunna ge mitt barn det som den behöver?

Det tycker jag också. Men man ska bestämma sig innan tiden är ute (11 veckor, typ). Annars är det bara att föda ungen och ta sitt ansvar. Missköter de ungen så får de böta.

Michee:

Kan du säga det till ett barn vars mamma och pappa super varje dag?

Ja, varför inte? Det är ju bättre än att uppmuntra ungen till självmord eller något. Har själv vuxit upp med en supande förälder. Det var irriterande, men gick bra. Har aldrig varit deprimerad och är allmänt glad att jag inte blev avlivad i barnvaggan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

abort är okej om man har blivit våldtagen eller om barnet är sjukt! men hur mycket älskar man ett barn om man tar bort det för att det är missbildat etc.etc.?! det skulle jag aldrig göra om det visades att det var några fel vid ul sist.. plus att de inte kan garantera att det inte är fel på barnet ändå!!

!!!ABORT SKA INTE ANVÄNDAS SOM ETT PREVENTIVMEDEL!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Då är det ju bara för läkarna att knäcka nacken på samtliga ungar på BB vars morsa ser ut som white trash

då får de ju troligtvis knäcka nacken på alla ungar.. för vilken morsa är snygg efter en förlossning?! HAHA PUCKO (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för abort för både killar och tjejer [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Vilken risk?

Comhem:

Så varför avliva samtliga potentiella liv med motiveringen att de möjligtvis kan få ett dåligt liv?

Ska man ta risken att barnet kommer att få ett dåligt liv?

Comhem:

Det är väl ändå inte samhällets ansvar att sitta och gissa om man ska avliva en unge eller inte, beroende på om det kan få en dålig uppväxt eller ej.

Men varför tvinga en mamma att föda sitt barn när hon inte ens vill ha det? Det är absurt.

Comhem:

Missköter de ungen så får de böta.

Jag börjar misstänka en grov brist på empati.

Comhem:

Det var irriterande, men gick bra.

Du kanske hade turen att få en relativt bra förälder även om han/hon söp. Alla har inte den turen.


   
SvaraCitera

Samtidigt som jag är för abort känner jag att det är något jag själv absolut inte skulle klara av. Men visst. Har man det såpass att man inte kan/vill ta hand om ett barn - bort med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Ska man ta risken att barnet kommer att få ett dåligt liv?

Ja, varför inte?
Livet är fullt av risker och även ett dåligt liv är ett liv.

Michee:

Men varför tvinga en mamma att föda sitt barn när hon inte ens vill ha det? Det är absurt.

Därför att hon valt att ha sex och bli gravid. Vill hon göra abort så får hion göra det i tid. Lite jävla ansvar måste hon väl kunna ta?

Michee:

Jag börjar misstänka en grov brist på empati.

Snarare du som saknar det. Barnamördare.

Michee:

Alla har inte den turen.

Alltså måste vi döda alla föräldrar som vi misstänker är alkoholiserade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mot!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

FÖR abort, absolut.


   
SvaraCitera