Aviseringar
Rensa alla

För eller mot skönhetsoperationer?


Sonya
Ämnesstartare

RakatKadaver:

men jag kan inte vara emot det.

varför? ge mig en bra anledning.


   
SvaraCitera

Sonya:

ÄR det okej att testa botox prudukter på små och stora djur så dem dör så männsiskor skan kunna få mjöigheten att se ut som barbiedockor?

Nej självklart inte, men detta är helt olika frågor tycker jag. Ska man få bestämma hur ens egen kropp ska få se ut? Ja självklart. Ska man testa sådant på djur? Nej självklart inte.

Doubt:

Om frågan är: ska folk få skönhetsoperera sig om dom vill? Självklart. Om frågan är: är det okej att testa såna här saker på djur? Givetvis inte.

+1

Sonya:

t. har A själv så...

Femtonåringar brukar inte vara färdigutvecklade.

Sonya:

tycker dem borde testa på frivilliga männsikor istället

Ja, eller fångar som gjort vidriga saker och ej går att rehabilitera. (och alla ba ånej vad sa hon)


   
SvaraCitera

Mengele[rolleyes]


   
SvaraCitera

Sonya:

Mot (Du röstade på detta alternativ)

tycker det är själviskt. finns bättre saker att lägga pengarna på, t.ex öl.
ne jag skoja, men tycker det är så jävla onödigt med bröstförstoringar och fettsugningar och sånt. skillnad om man har varit med om en brand och är helt förstörd, och sådana korrigeringar. det ska självklart vara ok[crazy]


   
SvaraCitera

men du skulle fixa den där grejen sa du


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera

vet inte ens vad du pratar om, jag bara skrev något för att retas[sad]


   
SvaraCitera

Sonya:

Det finns inget så kallat "ideal". Ja, isådanba fall kom detta "ideal" från barbiedockan

Jo det finns det. Jag lovar att vissa människor ansågs vackra och vissa inte innan Barbie kom till världen. Ett exempel på något som människor gillar och som de flesta individer besitter som anses som "vackra" är symmetriska ansikten.

Sedan finns det dock ideal som ständigt förändras, förut var det oattraktivt att vara solbrun - idag är det tvärtom.


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

Axwell:

Jo det finns det. Jag lovar att vissa människor ansågs vackra och vissa inte innan Barbie kom till världen. Ett exempel på något som människor gillar och som de flesta individer besitter som anses som "vackra" är symmetriska ansikten.

och du tror på det?


   
SvaraCitera

On topic så är jag mot att man utför experiment på djur, helt klart. Men eftersom det finns folk som vill operera sig och det finns folk redo att tjäna pengar på detta så kommer industrin inte försvinna - folk kommer fortsätta att operera sig. Jag ser helt klart hellre att möss och råttor dör än att människor dör på grund av obeprövade metoder.
Dock är jag som sagt starkt mot dessa djurförsök och hoppas att man kan lösa experimentet på något humant vis inom en snar framtid.


   
SvaraCitera

Sonya:

och du tror på det?

http://fof.se/tidning/2003/4/sa-lockas-vi

Självklart. Riktig vetenskap tror jag alltid på över larvigt humbug som "genusvetenskapen" producerar.


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

Axwell:

klart hellre att möss och råttor dör än att människor dör på grund av obeprövade metoder

om människor är så himla övertygade om att fixa sig själva så får dem väl ta risken, inte sant?

Och det är inte bara små djur, utan det är även hundar, katter, kaniner, apor och massa fler. Djur har inget val, det har människor.


   
SvaraCitera

galenskap:

men tycker det är så jävla onödigt med bröstförstoringar och fettsugningar och sånt. sk

Men så ser inte andra det. Har du en jättefettansamling någonstans som du inte kan få bort på annat sätt så är det klart att du ska ta bort den. Och känner du dig jätteokvinnlig i dina aakupor så ska du ju fixa dem, om du känner för det. Sen att många skönhetsoperationer säkert skulle kunna förhindras med psykologhjälp är ju en annan sak. Valet ska ändå finans där.

passaro:

Mengele[rolleyes]

Tycker att det är mer "Mengele" att använda oskyldiga varelser med förmågan att må dåligt när dess vänner mår dåligt av försöken. Men i en perfekt värld skulle inte någon användas, såklart. Och ja, det känns fel att använda människor till sådant men minst lika fel med djur då vi verkligen inte har patent på ångestkänslor eller smärta.


   
SvaraCitera

Sonya:

om människor är så himla övertygade om att fixa sig själva så får dem väl ta risken, inte sant?

Och det är inte bara små djur, utan det är även hundar, katter, kaniner, apor och massa fler. Djur har inget val, det har människor.

Det är egentligen ett vettigt argument och jag håller delvis med, människor kan avstå. Men folk är dumma och kommer genomföra operationer ändå - och jag ser fortfarande hellre att en människa som gjort ett oklokt val överlever över en råtta.

Men, jag poängterar igen, jag är starkt mot dessa försök och hoppas det kommer lösningar. Dock värderar jag en människas liv högre än ett djurs liv.

Kom även ihåg att dessa typer av ingrepp inte bara används för att Tessi, 24, vill ha större läppar. Många som föds deformerade, med sjukdomar eller som skadar sig (eld, het vätska osv) har chansen att leva ett värdigt liv genom ingrepp som påminner om skönhetsingrepp.


   
SvaraCitera

Sonya:

varför? ge mig en bra anledning.

Jag ger blanka fan i vad folk gör med deras egna kroppar om de inte är relaterade till mig.
Varför ska jag vara emot något jag inte bryr mig någonting om?


   
SvaraCitera